همشهری آنلاین: می‌گویند مرگ پادشاه تایلند پس از هفت دهه سلطنت، چنان بر احساسات مردم تاثیر گذاشته که عده ای دراین کشور از حال رفته یا ناخوش شده‌اند.

thailand

به گزارش رویترز دولت تایلند می‌گوید دو روز پس از درگذشت پومیپون ادونیادت کمک‌های پزشکی را در اختیار مردمی قرار داده است که احساس سوگواری بر آنان غلبه کرده بود و همچنین یک خط تلفن اضطراری برای یاری رساندن به افراد دچار ضربه عاطفی برقرار کرده است.

بونروانگ تریوانگوراوات، مدیر کل اداره بهداشت روانی تایلند می‌گوید: «افرادی هستند که به علت اضطراب شدید تنفس سریع دارند و ما سعی می‌کنیم که با صحبت کردن آرامشان کنیم. شماری دیگر را مجبوریم در بیمارستان بستری کنیم.»

هزاران نفر از سوگواران سیاه‌پوش روز شنبه ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در بیرون کاخ بزرگ در بانکوک گرد آمده بودند و در زیر آفتاب چترهای سیاه در دست داشتند و عده‌ای دیگر خود را باد می‌زدند و به طور آشکار داغدار بودند. در میان جمعیت چندین آمبولانس و چادر پزشکی قرار داشت و  کارکنان بهداشتی پنبه‌های اغشته به آمونیاک را برای به حال آوردن افراد غش‌کرده توزیع می‌کردند.

بونروانگ گفت از هنگام مرگ پادشاه کارکنان بهداشتی حدود ۲۰۰ نفر درمان کرده‌اند و مشکل برخی از آنان تنفس سریع ناشی از اضطراب شدید بوده است.

تایلندی‌ها پومیپون را به عنوان یک مظهر پدری دوست داشتند و مرگ او پس طولانی‌ترین دوره پادشاهی جهان، باعث بی‌اطمینانی بسیاری از مردم نسبت به آینده شده است.

کد خبر 349434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha