همشهری آنلاین: در رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام پاریس در فرانسه رضا اطری،‌ حسن رحیمی، سید احمد محمدی، علیرضا کریمی و کمیل قاسمی صاحب مدال طلا شدند، حسن یزدانی نقره گرفت و عباس طحان برنزی شد.

Hasan Rahimi

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 61 کیلوگرم حسن رحیمی در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 جین استیکر از فرانسه را شکست داد. در همین وزن ایمان صادقی در دور اول با نتیجه 12 بر 2 اردن بایامبادورج از مغولستان را مغلوب کرد.

رحیمی و صادقی در دور دوم به مصاف هم رفتند که رحیمی با نتیجه 4 بر 0 (ضربه فنی) از سد صادقی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله مقابل گئورگی ریوازیشولی از گرجستان با نتیجه 8 بر 0 به پیروزی رسید و به دیدار فینال رفت. وی در دیدار پایانی مقابل شوتا فارتینادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 1 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

ایمان صادقی هم در این وزن راهی مرحله شانس مجدد شد و در این مرحله ابتدا استیکر از فرانسه را شکست داد، اما برای کسب مدال برنز مقابل ریوازیشولی از گرجستان 5 بر 16 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول با نتیجه 10 بر 0 ماتیوس ساوولا از فنلاند را مغلوب کرد و در دور دوم با همین نتیجه بالاژ کالمان از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدی در این مرحله با شکست 5 بر 3 عظمت نوریکایف، کشتی‌گیر مطرح بلاروسی به دیدار فینال رسيد و در این دیدار مقابل آوتاندل کنتچادزه از گرجستان در یک کشتی سنگین و نفس‌گیر با نتیجه 9 بر 7 پیروز شد و به مقام اول وزن چهارم دست يافت.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر 0 آدام عبدالوهابوف از روسیه را مغلوب کرد و در دور بعد با نتیجه 11 بر 0 اراکلی متسیتوری از گرجستان را از پیش رو برداشت. کریمی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 12 بر 1 الکساندر هوشتین از بلاروس را شکست داد و در دیدار فینال مقابل استفان ورب از مجارستان، دارنده مدال برنز جهان در سال 2013 میلادی با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 125 کیلوگرم کمیل قاسمی در دور اول با نتیجه 3 بر 2 از سد ترول دلاگنف، دارنده مدال برنز جهان از آمریکا گذشت و در دور بعد زوریکو اورتاشویلی از گرجستان را با نتیجه 6 بر 0 مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر 2 دانیل لیگتی از مجارستان را شکست داد. وی در فينال مقابل لوئیز فیلیپ از ونزوئلا با نتیجه 12 بر 0 پیروز شد و به مدال طلا رسید. در همین وزن عباس طحان در دور اول با نتیجه 9 بر 1 الکسی نیکولایف از بلاروس را شکست داد، اما در دور دوم با نتیجه 5 بر 1 مغلوب دانیل لیگتی از مجارستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در روز اول این رقابت‌ها نيز در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری در دور نخست مجیاس از ونزوئلا را با نتیجه 7 بر 6 شکست داد و در دور بعد با نتیجه 7 بر 1 دیاتا از سنگال را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اطری در این مرحله با نتیجه 14 بر 2 از سد باتبولد سودنموداش از مغولستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوان مترولی، کشتی‌گیر گرجستانی‌الاصل اسپانیا با نتیجه 8 بر 2 پیروز شد و به مدال طلا رسید.

در وزن 74 کیلوگرم حسن یزدانی در دور اول به مصاف فری از آمریکا رفت و در پایان حریف خود را با حساب 9 بر 4 از پیش رو برداشت و در دور بعد آلبرتو مارتینز از اسپانیا را با نتیجه 10 بر 0 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید. در همین وزن علیرضا قاسمی در دور نخست ابتدا با نتیجه 6 بر 0 تیموراز فریف از اسپانیا را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 10 بر 9 از سد زلیم خان حاجی‌اف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل فرانسه گذشت، اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 0 مغلوب یزدانی شد و برای کسب مدال برنز مقابل کریس فری از آمریکا با نتیجه 5 بر 8 مغلوب شده و به مقام پنجم رسید. یزدانی هم در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک مقابل علی شعبان‌اف بلاروسی و نفر سوم جهان در سال‌های 2013 و 2014 بانتیجه 6 بر 7 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم عباس طحان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف ایوان یانکوفسکی از بلاروس، دارنده مدال برنز اروپا رفت و با نتیجه 9 بر 0 وی را شکست داد، اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب خودربولگا دورجخاند، نفر سوم بازی‌های آسیایی و قهرمان آسیا در سال 2014 از مغولستان شد و به دیدار رده‌بندی رفت و در اين مرحله مقابل پائولو ویکتور از برزیل با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

تیم ایران در وزن 65 کیلوگرم نماینده‌ای نداشت.

 

کد خبر 323625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha