همشهری آنلاین: سید محمد خاتمی رییس‌ بنیاد بین المللی گفت وگوی تمدن ها، در کلیسای جامع ملی واشنگتن سخنرانی می‌کند. ایرنا از نیویورک در این باره گزارشی دارد

رییس جمهوری سابق ایران به محض ورود به فرودگاه نیویورک (پنجشنبه نهم شهریور/ 31 اگوست) بدون سپری کردن قواعد ورود به خاک آمریکا که حتی برای برخی مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی طراز اول کشورها نیز اعمال می‌شود، با خودروهای تشریفاتی از باند فرودگاه به محل اقامتش در نیویورک منتقل شد.

رییس بنیاد بین‌المللی گفت‌وگوی تمدنها همچنین در ضیافت شامی که به‌افتخار وی در اقامتگاه سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل برگزار شده بود، شرکت کرد.

در این مراسم جمعی از کارکنان دفتر نمایندگی ایران در سازمان‌ملل حضور داشتند.

آقای خاتمی قرار است در این سفر در کلیسای جامع ملی واشنگتن سخنرانی کند.

دیدار با اعضای شورای روابط اسلام - آمریکا و مسلمانان مقیم آمریکا در ایالت ویرجینیا، دیدار احتمالی با "جیمی کارتر" رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، سخنرانی در یک نشست سازمان ملل در خصوص گفت‌وگوی تمدنها از جمله برنامه‌های سفر خاتمی به آمریکا اعلام شده‌است.

شماری از روزنامه‌های آمریکایی در قالب گزارشهایی، از سفر خاتمی به این کشور استقبال کرده‌اند.

این سفر در عین حال خشم نومحافظه‌کاران آمریکا را برانگیخته است، بویژه اینکه او قرار است در کلیسای جامع ملی واشنگتن سخنرانی کند.

کلیسای جامع ملی واشنگتن نزد مسیحیان آمریکا یک ارزش مذهبی و سیاسی دارد و مراسم تقدیر و تجلیل از بزرگان آمریکا و حتی تشییع جنازه مقام‌های طراز اول این کشور در همین کلیسا صورت می‌گیرد.

خاتمی روز جمعه نیویورک را به مقصد شیکاگو و واشنگتن ترک می‌کند.

کد خبر 3227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز