شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: این جارو برقی نیست بلکه روباتی است که جارو برقی می‌کشد، بدون شک این جمله بهترین توصیف روبات پیشرفته‌ای است که محیط اطراف را جارو می‌کشد.

این روبات جاروبرقی می‌کشد

به گزارش مهر، دانشمندان آزمایشگاه روباتیک انستیتو شناخت ماشینی و انسانی فلوریدا (IHMC) دست به نوآوری جالب توجهی زده و روباتی ساخته‌اند که به‌راحتی می‌تواند در محیط آزمایشگاه راه رفته و جاروبرقی بکشد.

این روبات Atlas نام دارد و اگرچه فعلا زیبایی ساختاری چندان چشمگیری برای استفاده در خانه و انجام کارهای مختلف ندارد اما می‌توان از آن به عنوان گام نخست طراحی ساختارهای روباتیکی مورد نیاز خانه‌های آینده نام برد.

محصول جدید دانشمندان این آزمایشگاه برای آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به DARPA طراحی و ساخته شده و از ساختاری دقیقا مشابه انسان‌ها برخوردار است.

روبات Atlas با ۱.۹ متر قد و ۱۵۶.۵ کیلوگرم وزن با این هدف طراحی و ساخته شده که به دانشمندان کمک کند تا آنها در آینده از روبات‌های مشابه برای به کارگیری در شرایط اضطراری و فجایع طبیعی نظیر سیل و زمین لرزه استفاده کنند.

درحقیقت قرار است این روبات و روبات‌های مشابه آن راهی مناطق خطرناکی شوند که جان نیروهای امدادرسان را به خطر می‌اندازد.

این روبات از نوع سیستم‌های نیمه خودکار است. به عبارت دیگر همواره یک اپراتور انسانی فرمان‌های لازم را به روبات می‌دهد و در ادامه این روبات است که تشخیص می‌دهد چگونه فرمان‌های دریافتی را به مرحله اجرا درآورد.

با توجه به موفقیت‌هایی که در فازهای نخست این نوآوری به دست آمده، اکنون دانشمندان در تلاش هستند تا با انجام به روزرسانی‌های لازم و تعریف کدهای جدید، آن را برای انجام کارهای پیچیده آماده کنند.

کد خبر 322545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha