همشهری آنلاین: وزارت بهداشت برزیل به زنان باردار هشدار داد که باید پیش از سفر کردن به این کشور آمریکای جنوبی با پزشکانشان مشورت کنند.

brazil

به گزارش رويترز در عين حال مقامات برزيل  اعلام كردند كه محدوديت‌هاي ديگري در ارتباط با ويروس زيكا كه بوسيله پشه‌ها منتقل مي‌شود، در هشت ماه مانده به شروع بازي‌هاي المپيك در اين كشور لازم نيست.

 وزارت بهداشت برزيل همچنين اعلام كرد اعلام كرد كه اقدامات احتياطي كه قبلا اين كشور به اجرا در آمده بود، مانند توصيه استفاده به اسپري دافع حشرات و پوشيدن لباس‌هاي آستين‌بلند براي محافظت در برابر پشه‌ها، بايد تشديد شود. 

مراكز كنترل و پيشگيري بيماري‌هاي آمريكا (سي‌دي‌سي) قبلا  اعلام كرده بود كه زنان باردار نبايد به 14 كشور و قلمرو در منطقه كارائيب و آمريكاي جنوبي سفر كنند، زيرا ويروس زيكا با نقصان مغزي وخيم هنگام تولد نوزدان ارتباط داده شده است.در اين مناطق شيوع دارد.

در سال ميلادي گذشته موارد يك نقصان مغزي وخيم به نام ميكروسفالي - كوچك ماندن جمجمه و در نتيجه رشد نكردن مغز نوزاد- در برزيل افزايش شديدي يافت و بررسي‌ها بعدي نشان دادند كه مادران اين نوزادان در ماه‌هاي اول بارداري دچار عفونت با ويروس زيكا شده بودند.

اين هشدار 200 روز پيش از آن شروع بازي‌هاي المپيك 2016 در ريو دو ژانيرو در برزيل اعلام مي‌شود. دولت برزيل انتظار دارد كه بين 350000 تا 500000 نفر براي اين نخستين المپيك برگزارشده در آمريكاي جنوبي به اين كشور بيايند.

کد خبر 322218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha