هیچ‌کس باور نمی‌کرد دزد حساب‌های بانکی در سبزوار پسری ۱۴ ساله باشد که با پول‌های سرقتی برای دوستانش و بچه‌های فامیل شارژ تلفن همراه می‌خرید.

متهم

اين پسر نوجوان كه كسرا نام دارد، گاهي وقت‌ها به محل كار پدرش مي‌رفت و همانجا بود كه طعمه‌هايش را شناسايي مي‌كرد. طعمه‌هاي او افراد ميانسالي بودند كه براي انجام كارهاي بانكي به آنجا رفته بودند. زماني كه اين افراد قصد داشتند به‌صورت اينترنتي تراكنش‌هاي مالي خود را انجام دهند، كسرا با دقت آنها را زيرنظر مي‌گرفت و بي‌آنكه طعمه‌هايشان متوجه شوند، شماره كارت و رمز دومشان را يادداشت مي‌كرد.

پس از آن بود كه سرقت‌هاي نوجوان 14 ساله شروع مي‌شد. او كه اطلاعات كارت طعمه‌هايشان را در اختيار داشت از طريق اينترنت به حسابشان دستبرد مي‌زد و با همه موجودي حساب‌ها، شارژ تلفن همراه مي‌خريد. پس از آن بود كه بذل و بخشش‌هاي كسرا شروع مي‌شد و او در مدرسه يا در ميان فاميل، كارت‌ شارژها را به‌عنوان هديه در اختيار هم‌سن و سالانش قرار مي‌داد.

سرقت‌هاي پسر نوجوان ادامه داشت تا اينكه مردي 50ساله، وقتي متوجه شد يك ميليون تومان موجودي حسابش به سرقت رفته است، راهي اداره پليس شد. اين مرد مدعي بود كه فرد ناشناسي از طريق اينترنت به‌حساب بانكي او دستبرد زده و همه موجودي آن را برداشت كرده است. مرد ميانسال مي‌گفت كه نمي‌داند سارق كيست و اينكه رمز دوم كارت خود را در اختيار كسي قرار نداده است. در چنين شرايطي تيمي از مأموران تحقيقات براي حل اين معما را آغاز كردند. طولي نكشيد كه شاكيان ديگري هم يكي پس از ديگري راهي اداره پليس شدند. همه آنها مدعي بودند از حسابشان اينترنتي برداشت شده و آنها نمي‌دانند كه چه‌كسي پشت پرده اين ماجراست.

كارآگاهان در جريان تحقيق از شاكيان متوجه يك سرنخ مهم شدند. اينكه تمامي آنها چند روز قبل از سرقت، هنگام مراجعه به يكي از ادارات، از اينترنت براي انجام كارهاي بانكي استفاده كرده بودند. حالا شكي وجود نداشت كه اطلاعات حساب شاكيان در اين اداره به سرقت رفته است.

تيم تحقيق راهي اداره مورد نظر شد. در پرس و جو از كارمندان هيچ سرنخي كه راز اين پرونده را فاش كند به‌دست نيامد تا اينكه در ادامه مأموران متوجه شدند يكي از كارمندان در اين ماجرا نقش دارد. درحالي‌كه كارمند جوان مدعي بود كه نمي‌داند سرقت‌هاي اينترنتي توسط چه‌كسي صورت گرفته است، كارآگاهان به پسر 14ساله او مشكوك شدند. كسي كه گاهي اوقات به محل كار پدرش مي‌رفت و ساعاتي در آنجا مي‌ماند. پسر نوجوان وقتي مقابل مأموران پليس قرار گرفت دستپاچه شد و در ادامه تحقيقات راز سرقت‌ها را فاش كرد.

او گفت كه براي تفريح و اينكه بين دوستانش و دخترهاي فاميل محبوبيت بيشتري پيدا كند، زماني كه نزد پدرش مي‌رفت، افراد ميانسالي را كه به آنجا مي‌رفتند زيرنظر مي‌گرفت. سپس زماني كه اين افراد در حال استفاده از رمز دوم خود براي تراكنش‌هاي مالي بودند، رمز و شماره كارت آنها را يادداشت مي‌كرد و پس از آن با استفاده از همين اطلاعات اقدام به خريد شارژ تلفن همراه مي‌كرد و آنها را به دوستانش و اقوام هديه مي‌داد.

سرهنگ جهانشيري، رئيس پليس فتا خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: هكر نوجوان با اين شگرد به‌حساب 8نفر دستبرد زده بود كه پدر وي خسارت شاكيان را جبران كرد. او با توصيه به شهروندان از آنها خواست هنگام خريدها و تراكنش‌هاي اينترنتي مراقب رمز خود باشند و براي اطمينان بيشتر سعي كنند رمز حسابشان را به‌صورت دوره‌اي تغيير دهند تا امكان دستبرد اينترنتي به حسابشان را به حداقل برسانند.

کد خبر 321937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha