همشهری آنلاین: رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه ۹۸ درصد محموله‌های قاچاق کشف نمی‌شود، گفت: قاچاق پدیده‌ای است که سالانه دو میلیون فرصت شغلی را در کشور از بین می‌برد.

بازرسی

به گزارش ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، علیرضا جمشیدی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، قاچاق کالا در کشور را معضل بزرگی دانست و افزود: 98 درصد محموله‌های قاچاق کشف نمی‌شوند و از دو درصد محموله‌های کشف شده نیز 97 درصد پرونده‌های کوچک با ارزش ریالی کمتر از یکصد میلیون تومان است و این به این معناست که فقط سه درصد از محموله های قاچاق کشف شده، پرونده‌های بزرگ و کلان است است.

  • سالانه حدود یک میلیارد دلار لوازم بهداشتی قاچاق می‌شود

وی به قاچاق لوازم آرایشی و تخلفات آرایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سالانه حدود یک میلیارد دلار لوازم بهداشتی قاچاق می‌شود که این نوع قاچاق سلامت جامعه و زنان را مورد هدف قرار داده است.

جمشیدی ادامه داد: اکنون 20 هزار آرایشگاه زنانه بدون مجوز و 1034 آرایشگاه دارای مجوز در تهران فعالیت می‌کنند و متاسفانه استفاده از مواد تقلبی آرایشی و مواد شیمیایی بی‌کیفیت در این آرایشگاه‌ها زیاد مشاهده می‌شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تشریح برخی تخلفات آرایشگاه‌های زنانه افزود: در مورد آرایشگاه‌های زنانه مواردی هست که آقایان برای خانم‌ها و خانم‌ها برای آقایان خدمات آرایشی مثل تاتو انجام داده‌اند.

جمشیدی ادامه داد: متأسفانه اینگونه فعالیت‌ها غیرقانونی توسط افراد بدون تخصص لازم در واحدهای مسکونی انجام می‌شود و در این واحدها به روی مراجع نظارتی و رسیدگی بسته است و هیچکس بدون مجوز قضایی حق ورود ندارد که این تخلفات و مدل‌سازی‌های غیراسلامی و اعمال خلاف شرع، ضرورت برخورد قاطع اصناف را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به صلاحیت این سازمان در رسیدگی به تخلفات بهداشتی، دارویی و درمان هم گفت: براساس ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی، پرونده‌های بهداشتی باید با حضور کارشناسان وزارت بهداشت رسیدگی شود اما با توجه به تعداد کم کارشناسان بهداشت و تعدد کالاهای تجهیزات پزشکی این کارشناسی‌ها بصورت جامع و کامل انجام نمی‌شود.

  • در برخی مواد قوانین مربوط به 60 سال قبل است

وی ناکارآمد بودن برخی مجازات‌های بهداشتی و دارویی را از جمله مشکلات دیگر رسیدگی به تخلفات این حوزه بر شمرد و افزود: در برخی موارد قوانین مربوط به 60 سال قبل است و تاکنون بازنگری نشده است و در موارد دیگر جرائم متناسب و بازدارنده نیست برای مثال گرانفروشی دارو از سوی داروخانه‌ها در مرتبه اول حداکثر تا 50 هزار تومان جریمه دارد.

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی نیز پس از استماع گزارش رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن بیان نظرات و سئوالات خود، نسبت به بررسی دقیق‌تر آسیب‌های فرهنگی موجود در حوزه قاچاق و آرایشگاه‌های زنانه ابراز تمایل کرده و مقرر شد که کارگروه مشترک دستگاه های نظارتی و اعضای کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی فوری به این معضل‌ها تشکیل شود.

کد خبر 321241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha