اعضای باند هکرها که با همدستی ۲ نفر در خارج از کشور برای سرقت ۵۰میلیارد تومانی از بانک نقشه کشیده بودند، پس از یک سال برنامه‌ریزی، زمانی که قصد اجرای این نقشه را داشتند دستگیر شدند.

متهمان 12مرد هستند كه برخي از آنها سابقه سرقت‌هاي اينترنتي را هم در پرونده‌شان دارند. آنها از يك سال پيش نقشه كشيدند تا بزرگ‌ترين سرقت از شبكه بانكي را عملي كنند و پس از فرار به خارج از كشور زندگي تازه‌اي شروع كنند. متهمان براي اجراي اين نقشه 2همدست داشتند؛ همدستاني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كردند و وظيفه آموزش اعضاي باند را برعهده داشتند. طبق نقشه‌اي كه آنها كشيده بودند، ابتدا بايد به سرور يكي از بانك‌ها متصل مي‌شدند و بعد با آموزش‌هايي كه ديده بودند مي‌توانستند موجودي حساب‌هاي مشتريان را به يك حساب مشخص واريز كرده و پس از آن اين موجودي را به حسابي در خارج از كشور منتقل و در آنجا برداشت كنند.

نقشه اين سرقت ميلياردي كاملا حساب‌‌شده بود و اعضاي باند يك سال تمام براي اجراي آن آموزش ديده بودند اما تنها مشكلي كه در اين ميان پيش روي آنها بود، نفوذ به سرور بانك بود.سارقان براي اين كار نياز به همكاري يكي از كارمندان بانك داشتند. فردي كه مي‌توانست به راحتي وارد سيستم بانك شده و با استفاده از يك سي‌دي يا فلش، اطلاعات مورد نياز را در اختيار آنها قرار مي‌داد. آنجا بود كه نقشه كشيدند تا با طرح دوستي با يكي از كارمندان بانك و دادن وعده ميلياردي به او، به خواسته خود دست پيدا كنند.

  • دوستي خاله خرسه

اعضاي باند سرقت پس از مدتي جست‌وجو بانكي در نظرآباد كرج را شناسايي كردند. آنها كارمندان بانك را زيرنظر گرفتند و در نهايت يكي از اعضاي باند به كارمند جوان نزديك شد و با او طرح دوستي ريخت. مدتي پس از اين دوستي، مرد سارق نقشه خود را با كارمند جوان درميان گذاشت. او گفت كه با اين نقشه به راحتي مي‌توانند به بانك دستبرد بزنند و هيچ‌كس نمي‌فهمد كه ماجرا چطور اتفاق افتاده است. مرد جوان حتي وعده داد كه درصورت اجراي نقشه، 2ميليارد تومان به كارمند جوان خواهد رسيد. حرف‌هاي اين مرد آنقدر وسوسه‌كننده بود كه در نهايت كارمند جوان تصميم گرفت با آنها همكاري كند. اعضاي باند حالا به يك قدمي اجراي نقشه‌اي رسيده‌اند كه يك سال تمام انتظارش را مي‌كشيدند. قرار بود كارمند جوان مخفيانه اطلاعات مورد نظر آنها را كپي كرده و در اختيارشان قرار دهد اما يك هفته قبل از اجراي اين نقشه، او پشيمان شد و تصميم گرفت همه‌‌چيز را به حراست بانك اطلاع دهد.

  • تهديد به مرگ

كارمند جوان مأموران حراست را در جريان نقشه دزدان قرار داد و گفت كه آنها قصد دستبرد 50ميلياردي به حساب‌ها را دارند. همزمان ديگر به تماس‌هاي سارقان جواب نداد و سارقان كه متوجه شده بودند او از همكاري با آنها صرف‌نظر كرده اين بار به تهديد روي آورند. اعضاي باند سرقت با كارمند جوان تماس گرفتند و او را تهديد كردند كه اگر با آنها همكاري نكند،

وي و خانواده‌اش را خواهند كشت. آنها اطلاعات كاملي درباره كارمند جوان و محل زندگي او داشتند و هر لحظه امكان داشت تهديد خود را عملي كنند. سرانجام روزي كه دزدان قصد اجراي نقشه خود را داشتند فرا رسيد. يكي از آنها درحالي‌كه كت و شلوار پوشيده بود و وانمود مي‌كرد كه مشتري است، وارد بانك شد. او با اشاره به كارمند بانك از وي خواست كه هر چه زودتر عمليات كپي اطلاعات را انجام دهد و خودش به طبقه دوم بانك رفت و منتظر ماند. اين مرد اما خبر نداشت كه مأموران حراست از ساعتي قبل با پليس تماس گرفته و ماجرا را به مأموران اطلاع داده بودند.

  • دستگيري در دقيقه90

درحالي‌كه كارمند جوان آخرين پيامك تهديدآميز را هم از باند سرقت دريافت كرده بود، مأموران پليس وارد بانك شدند و با كمك كارمند بانك موفق شدند يكي از اعضاي باند سرقت را در طبقه دوم بانك دستگير كنند. همزمان تيم‌هاي ويژه پليس وارد عمل شدند و با اطلاعاتي كه از سارق دستگير شده به‌دست آمده بود، طرح مهار در خيابان‌هاي اطراف بانك به اجرا گذاشته شد و دقايقي بعد مأموران با متوقف كردن يك خودروي سوناتا، 4سرنشين آن را دستگير كردند.

تمامي متهمان به اداره آگاهي منتقل شدند و در بازجويي‌ از آنها اطلاعاتي از ديگر اعضاي باند به‌دست آمد و به اين ترتيب تمامي 12عضو اين باند در عمليات جداگانه دستگير شدند.رئيس پليس استان البرز با بيان اين خبر گفت: با دستگيري متهمان مشخص شد كه آنها نقشه‌اي كامل و بي‌نقص براي انتقال و سرقت 50ميليارد تومان پول از حساب‌هاي بانك مورد نظر داشتند.

کد خبر 321799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha