سه‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

۳ جوان هم محلی سوار بر موتورسیکلت در شهر پرسه می‌زدند و کیف شهروندان را می‌قاپیدند اما سرانجام به آخر خط رسیدند و توسط پلیس دستگیر شدند.

متهمان

نخستين شاكي اعضاي اين باند زن جواني بود كه تبهكاران از او 20هزار دلار دزديده بودند. او كه در يك شركت تجاري كار مي‌كند در اين‌باره به مأموران پايگاه پنجم پليس آگاهي گفت: صبح روز حادثه به يك صرافي حوالي ميدان كاج رفتم و مبلغ 20هزار دلار براي شركت تهيه كردم و به سمت محل كارم به راه افتادم. در خيابان نزديك دفترمان وقتي از خودرو پياده شدم ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت كه 2سرنشين داشت به من نزديك شد و يكي از آنها كيف دستي‌ام را قاپيد. هر چه داد و فرياد كردم فايده‌اي نداشت و سارقان كيفم را كه دلارها داخلش بود با خود بردند.

حرف‌هاي اين زن نشان مي‌داد سارقان با طرح و نقشه قبلي دست به اين سرقت زده و به‌احتمال زياد او را از مقابل صرافي تعقيب كرده‌اند. به همين دليل تلاش كردند تا از دوربين‌هاي مداربسته صرافي و مغازه‌هاي آن اطراف براي شناسايي سارقان استفاده كنند. كارآگاهان بعد از بازبيني تصاوير مختلف ضبط شده از محل سرقت با چهره يكي از سارقان سابقه دار مواجه شدند.

او منصور- 25ساله- يكي از مجرمان سابقه داري بود كه پيش از اين بارها به اتهام كيف‌قاپي، زورگيري، گردنبندقاپي و... دستگير و زنداني شده بود. تصاوير ضبط شده نشان مي‌داد منصور در تعقيب زن جوان و به‌دنبال به‌دست آوردن فرصتي مناسب براي سرقت دلارهايش است. در چنين شرايطي افسران آگاهي مخفيگاه وي را در شهريار شناسايي و در جريان عملياتي ضربتي وي را دستگير كردند. در جريان بازرسي از مخفيگاه متهم تعداد زيادي گوشي تلفن همراه، مدارك شناسايي متعلق به مالباختگان و... كشف شد.

متهم در همان بازجويي‌هاي مقدماتي به ده‌ها فقره كيف قاپي در مناطق مختلف تهران اعتراف كرد و گفت كه در اين كيف قاپي‌ها 2نفر از هم محلي‌هاي سابقش كه با يكديگر برادر هستند با او همكاري كرده‌اند. اين اعترافات كافي بود تا گروهي از مأموران راهي مخفيگاه اين دو برادر در اسلامشهر شوند و آنها را دستگير كنند. تحقيق درباره اين دو متهم نشان داد آنها نيز تاكنون بارها به اتهام سرقت، زورگيري، كيف قاپي و... دستگير و زنداني شده‌اند.

سرهنگ احمد نجفي، رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از صدور مجوز انتشار تصاوير بدون پوشش هر سه‌متهم از سوي بازپرس پرونده خبر داد و از شهرونداني كه از آنها شكايت دارند خواست تا به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند. به گفته وي، هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 319838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha