مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
۰ نفر

۷۰ درصد مترویی که هر روز ۳.۵ میلیون تهرانی را در شهر جابه‌جا می‌کند، ایرانی است. این خبر در آستانه دومین نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو عنوان شد که از ۲۷ تا ۲۹ دی‌ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

metro

اكنون 1200واگن مترو در خطوط 5گانه مهم‌ترين بار حمل ونقل عمومي را به دوش مي‌كشند و اگر ساير بخش‌هاي وارداتي مترو نيز در داخل تأمين شود، در اين صنعت به‌طور كامل خودكفا مي‌شويم. محسن نايبي در نشست خبري در اين‌باره اعلام كرده كه مي‌توان بر دانش و توان متخصصان داخلي تكيه كرد و متروي پايتخت نمونه بارزي از اين مدعاست. هم‌اكنون ايستگاه‌هاي مترو به‌صورت صددرصدي بومي با كمك كارشناسان و مهندسان داخلي ساخته مي‌شود و بخش مؤثري از واگن، قطار و تجهيزات زيرساخت مترو نظير سيگنالينگ با تكيه بر توان داخلي ساخته و بهره‌برداري مي‌شود.

در دومين نمايشگاه مشاركت توليدكنندگان ايراني در صنعت مترو 100شركت داخلي حضور دارند. بررسي تطبيقي در اين‌باره نشان مي‌دهد امسال نسبت به سال گذشته توليدات داخلي 20درصد افزايش داشته و تلاش مي‌شود بيش از پيش از توليدات داخلي در مترو استفاده شود.نايبي دراين باره گفت: ارتباط مؤثري با دانشگاه‌هاي صنعتي شريف و اميركبير داريم و اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توان داخلي را با جديت در برنامه‌هاي مترو دنبال مي‌كنيم، اما در مورد برخي قطعات مترو مقرون به صرفه نيست كه در كشور توليد شود اما در كل بهره مندي از توليدات داخلي اولويت ماست. وي از انتقال دانش متروي تهران به ساير كلانشهرها خبر داد و بيان كرد:

متروي تهران اكنون داراي توان بومي قابل توجهي است. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران همچنين با تأكيد بر همدلي و همراهي بين شركت مترو و شركت بهره‌برداري بيان كرد: هيچ ايستگاه ناقصي را افتتاح نمي‌كنيم ضمن اينكه با قاطعيت اعلام مي‌كنم وضعيت ايستگاه‌هاي ما با 2سال قبل قابل مقايسه نيست و شاهد اتفاقات مثبتي بوده‌ايم.

از آن جمله مي‌توان به موضوع پله برقي‌ها اشاره كرد كه كمتر شاهدمشكلات در اين زمينه هستيم. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به كم لطفي‌هاي دولت درخصوص مترو گفت: از ابتداي سال تاكنون دولت كمتر از 14ميليارد تومان يارانه بليت پرداخت كرده است. به گفته نايبي، هم‌اكنون درخواست 1008واگن شده كه بايد دولت در اين زمينه كمك كند. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران درخصوص درهاي شيشه‌اي در ايستگاه‌ها هم گفت: تبادل‌نظرهايي صورت گرفته و قرار است اين درهاي شيشه‌اي به‌صورت پايلوت در خط فرودگاه مهر‌آباد راه‌اندازي شود. بخش عمده‌اي از اين شيشه‌ها توليد داخل هستند. وي همچنين اعلام كرد كه پيمانكاران مترو موظف به پرداخت حقوق كارگران هستند و در غيراين صورت از مطالبات آنها كسر و به‌حساب كارگران واريز مي‌شود.نايبي گفت: براساس اسناد مناقصه، اگر مترو توان پرداخت پول پيمانكار را نداشته باشد، پيمانكار موظف است تا 3ماه حقوق كارگران را پرداخت كند.

کد خبر 321563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha