‌پس از انجام تست سرد خط متروی فرودگاه مهرآباد اعلام شد که تعداد ایستگاه‌های متروی تهران تا ۲۲ بهمن سه رقمی شده و از ۹۶ ایستگاه فعلی به ۱۰۰ ایستگاه افزایش می‌یابد.

بدين‌ترتيب تهران در باشگاه 30كلانشهر جهان كه داراي بيش از 100ايستگاه مترو هستند، قرار خواهد گرفت. به گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، گسترش شبكه متروي تهران به نقاط مختلف شهر، به‌نحوي كه شهروندان در اقصي‌نقاط شهر به مترو دسترسي داشته باشند، به‌تدريج در حال محقق شدن است و افزايش ايستگاه‌هاي متروي تهران به 100ايستگاه گام بلندي در جهت تحقق اين مهم محسوب مي‌شود.

وي تأكيد كرد: البته اگر دولت به تعهدات خود در پرداخت مطالبات متروي تهران عمل مي‌كرد، مي‌توانستيم توسعه شبكه متروي تهران را با روند پر‌شتاب‌تري پيگيري كنيم اما عدم‌حمايت دولت، ساخت‌وساز متروي تهران را با محدوديت‌هاي مالي روبه‌رو كرده، چرا كه شهرداري تهران نه چاه نفت دارد و نه به منابع مجهول دسترسي دارد.

  • هزينه ۴۰۰ ميلياردي ساخت

ديروز مراسم تست سرد خط فرودگاه مهرآباد با 4ايستگاه با موفقيت انجام شد. هابيل درويشي در حاشيه اين مراسم گفت: طبق وعده‌اي كه به شهروندان داده بوديم عمليات ساخت متروي فرودگاه مهرآباد در مراحل پاياني خود قرار دارد و تا پايان سال به بهره‌برداري خواهد رسيد. به گفته وي، بيش از ۴۰۰ ميليارد تومان با مشاركت بانك شهر براي ساخت متروي 2كيلومتري فرودگاه مهرآباد هزينه شده است. ايستگاه ابتدايي اين خط از ايستگاه بيمه از خط 4مترو انشعاب گرفته و داراي 2 ايستگاه مياني است. ايستگاه يك متروي فرودگاه مهرآباد در ورودي فرودگاه قرار دارد و ايستگاه 2 بين ترمينال 1و 2فرودگاه مهرآباد و ايستگاه 3نيز بين ترمينال 4و6فرودگاه مهرآباد قرار دارد.

مديرعامل شركت مترو با اشاره به پيشرفت 95درصدي عمليات عمراني اين مترو يادآورشد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده پيش‌بيني مي‌شود متروي فرودگاه مهرآباد تا پايان سال94 مسافر‌گيري خود را انجام مي‌دهد. همچنين قطارهايي كه قرار است در اين خط مترو مورد استفاده قرار گيرد مطابق با استانداردهاي بين‌المللي در كارخانه واگن‌سازي‌ تهران طراحي شده است. اين قطارها طراحي خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطي براي قرارگيري بار و چمدان مسافر درنظر گرفته شده است.

درويشي افتتاح اين خط مترو را عيدي مديريت شهري به مردم پايتخت دانست و يادآور شد: اميدواريم با افتتاح اين خط شهروندان بتوانند به راحتي سفرهاي نوروزي خود را از طريق اين خط و اتصال آن به فرودگاه مهرآباد انجام دهند. وي از امكان جابه‌جايي روزانه 50هزار مسافر با خط متروي فرودگاه مهرآباد خبر داد و بيان كرد: اگر فاينانس روي ميز دولت در اين خصوص به مترو تعلق گيرد، با زيرساخت‌هاي كنوني مي‌توانيم ظرفيت جابه‌جايي مسافران در تمامي خطوط را دوبرابر يعني به 6ميليون نفر در روز افزايش دهيم.

 

کد خبر 321169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha