مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

دیگر نـه از ساعت شمس‌العماره صدایی بلند می‌شود نه کسی چشم به جغد‌های شومی دارد که هر از گاهی بر فراز برج‌های این عمارت قدیمی به پرواز در می‌آمدند.

مناطق تهران

  اين روزها شمس‌العماره در حاشيه خيابان ناصرخسرو روزگار غريبي را مي‌گذراند.نه رهگذري خاطرات روزگار شكوهش را در ذهن دارد و نه خيابان ناصرخسرو، محلي است براي ازدحام هميشگي مردم. اينجا گوشه‌اي از بافت تاريخي تهران شده است، بي‌هيچ خاطره‌اي. حتي بسياري از ساختمان‌هاي اطراف آن نيز تخريب شده است.

آنگونه كه مديرعامل سازمان زيباسازي مي‌گويد «متأسفانه در اين محور برخي از بناها تا 70درصد تخريب شده است.»روزگاري در همين خيابان ناصرخسرو شاهان قاجار راه مي‌رفتند. مي‌توان هنوز گرد و خاك برآمده از قدم‌هاي آنان را در همين خيابان قديمي تهران جست. خيابان ناصرخسرو اين روزها متفاوت‌تر از چهره گذشته‌اش در دل اين شهر همچنان نفس مي‌كشد.مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران اما از ساماندهي اين خيابان خبر داده است.

عيسي عليزاده مي‌گويد كه دومين جشنواره ملي مبلمان شهري «دايره خلاق» با توجه به مبلمان بافت تاريخي شهر تهران قرار است براي بهبود وضعيت خيابان ناصرخسرو برگزار شود. او با اشاره به ساماندهي محور ناصرخسرو گفته كه از 2سال گذشته در محور ناصرخسرو، طراحي مبلمان شاخص شهري آغاز شده چراكه اين محور از محورهاي تاريخي شهر تهران است. وي با بيان اينكه ساماندهي و مرمت عناصر مبلماني در احياي محور ناصرخسرو مدنظر است، افزود:

ساماندهي تيرهاي چراغ برق، سطل‌هاي زباله، نيمكت‌ها و المان‌هاي مبلماني در اين طرح انجام مي‌شود تا آرامش بصري در اين محدوده برپا شود. مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري تهران با بيان اينكه متأسفانه در اين محور برخي بناها تا 70درصد هم تخريب شده‌اند، خاطرنشان كرد: با شروع ساماندهي اين خيابان، مبلمان اين محور متناسب با اين خيابان قديمي پايتخت نوسازي مي‌شود.

وي با تأكيد بر مرمت سنگفرش‌ها و كف‌سازي‌ در خيابان ناصرخسرو ادامه داد: ساماندهي جداره‌ها، تابلوي مغازه‌ها، كركره مغازه‌ها و بناهايي كه در اين محور قرار دارد، با توجه به مستندات تهيه شده و هماهنگي با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري شهر تهران احيا مي‌شوند. مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران با بيان اينكه فراخوان دومين دوره اين جشنواره با رويكرد بافت تاريخي منطقه12 ارائه شده است، خاطرنشان كرد: تا پايان سال‌جاري آثار دوره دوم نيز به دبيرخانه ارسال مي‌شود و از آثار برتر در اسفندماه94 تقدير خواهد شد.

کد خبر 321562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha