چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت دانمارک روز چهارشنبه تدابیر کنترل مرزی با ترکیه را به مدت ۲۰ روز دیگر و تا تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) تمدید کرد.

دانمارک مقررات کنترل مرزی با آلمان را تمدید کرد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از کپنهاگ، وزارت یکپارچه سازی دانمارک، علت تمدید کنترل مرزی در مرز با آلمان را «خطر هجوم شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی» به دانمارک عنوان کرد.

«لارس لوکه راسموسن» نخست وزیر راست گرای دانمارک روز دوشنبه اعلام کرد که کپنهاگ در پی اقدام دولت سوئد تصمیم گرفته است کنترل مرزی سخت تری را با آلمان به اجرا گذارد.

دانمارک نخست در واکنش به اقدام مشابهی از سوی سوئد، اعلام کرد که مقررات کنترل مرزی به صورت موقت را برای 10 روز تمدید می کند.

دولت دانمارک به رغم عضویت در پیمان شینگن، به دنبال هجوم آوارگان در ماه های اخیر به قاره اروپا و حرکت آنها به کشورهای غرب این قاره به ویژه سوئد و آلمان کنترل مرزی را تمدید کرده است.

اینگر استوی برگ وزیر مهاجرت دانمارک به تازگی در نامه ای به کمیسیون اروپایی گفت این کنترل ها در آغاز بر روی مرزهایش با آلمان اعمال می شود اما ممکن است به سایر مرزهای دانمارک نیز گسترش یابد.

دولت سوئد تصمیم خود برای کنترل مرزش را با دانمارک عملی کرد. دولت سوئد در تازه ترین تصمیم خود برای کنترل مرز با دانمارک، گذرگاه اصلی ورود افراد موسوم به «گذرگاه اورسوند» در مرز دانمارک را به روی آوارگانی که دارای کارت هویتی نیستند، بست.

براساس تصمیم دولت سوئد، از این پس افرادی که قصد دارند با قطار یا خودروی شخصی از این گذرگاه وارد این کشور شوند، باید برای احراز هویت خود یک کارت شناسایی شامل کارت شناسایی ملی، گواهینامه رانندگی یا گذرنامه ارائه دهند تا بتوانند وارد سوئد شوند.

کد خبر 321518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha