همشهری‌آنلاین: دولت سودان جنوبی و شورشیان بر سر چگونگی تقسیم وزارت‌خانه‌ها برای دولت انتقالی پیشنهادی توافق کردند.

 وزارت‌خانه‌های مالی، دفاع، دادگستری و اطلاعات به وفاداران سالوا کيه‌ر، رئیس‌جمهور داده شد و هم‌چنین وزارت‌خانه‌های نفت و کشور در سودان جنوبي به عنوان کشوری غنی از منابع نفتی به ریک ماچر، رهبر شورشیان و معاون پیشین سالوا کيه‌ر داده شد.

کمیسیون مشترک ارزیابی و نظارت بر توافق صلح اعلام کرد: همچنین گروهی از زندانیان سیاسی پیشین که از هواداران سالوا کيه‌ر و ماچر نبوده و بی‌طرف هستند، وزارت خارجه را در دست دارند و گروهی از احزاب اپوزیسیون غیر مسلح نیز امور کابینه را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از آسوشیتدپرس،دولت متحد که تا برگزاری انتخابات جدید سه سال زمان دارد در کل 30 پست وزارتی دارد که 16 وزارت‌خانه به سالوا کيه‌ر، 10 وزارت‌خانه به ماچر و چهار وزارت‌خانه نیز به زندانیان پیشین و احزاب اپوزسیون (هر کدام دو وزارت‌خانه) داده می‌شود.

اگرچه تحلیل‌گران از روند پیشرفت در توافق صلح استقبال می‌کنند اما معتقدند بسیاری از مسائل کلیدی در این توافق هنوز حل نشده است.

جنگ داخلی در سودان جنوبی از دسامبر 2013 آغاز شد که این درگیری‌ها باعث کشته شدن هزاران نفر و آوارگی دو میلیون نفر در این کشور شده است.

کد خبر 320963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha