همشهری‌آنلاین: معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه در بیانیه ای اعلام کرد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مردم سودان جنوبی از لحاظ تامین غذا با مشکل روبه رو هستند و نزدیک به ۲۵۰ هزار کودک نیز در این کشور در معرض سوء تغذیه قرار دارند.

«استیون اوبرین »، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اعلام این مطلب افزود :تلاش براي مقابله با گرسنگی در سودان‌جنوبی، به هیچ وجه کافی نیست و بر اساس برآوردهای انجام شده دست کم به یک میلیارد دلار بودجه دیگر در این خصوص نیاز است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک،اوبرين افزود: «فقط 42 درصد از بودجه لازم برای برنامه کمک‌های بشردوستانه سودان جنوبی برای سال 2015 تامین شده است.»

«اوبرین» همچنین از خشونت‌ها علیه غیر نظامیان، قتل و ربودن آنها و همچنین استفاده از کودکان در گروه‌های مسلحانه در سودان‌جنوبی به شدت انتقاد کرد.

بر اساس برآوردهای انجام شده توسط سازمان ملل متحد، درگیری‌ها در سودان‌جنوبی تا کنون  کشته شدن ده‌ها هزار غیر نظامی و آواره شدن بیش از دو میلیون و 100 هزار نفر از مردم این کشور در پي داشته‌است.

کد خبر 302066

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha