همشهری آنلاین: دور جدید مذاکرات صلح گروه های درگیر در سودان جنوبی روز جمعه با هدف پایان دادن به درگیری های ۱۴ ماهه در این کشور در حالی بدون نتیجه پایان یافت که تاریخی برای از سرگیری مذاکرات تعیین نشد.

 مذاکرات صلح سودان جنوبی بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از آدیس آبابا، این دور از مذاکرات صلح سودان جنوبی در حالی پایان یافت که مذاکره کنندگان هشدار داده بودند که این دور آخرین فرصت برای دستیابی به توافق است.

براسا این گزارش، سازمان بین دولتی شرق آفریقا موسوم به ایگاد که سازمان دهی مذاکرات صلح سودان جنوبی را برعهده دارد، روز جمعه بیانیه ای را در همین زمینه منتشر می کند.

ایگاد پنجم ماه مارس (14 اسفند ماه) را به عنوان ضرب الاجلی برای دستیابی به توافق نهایی صلح بین سالوا کی یر رییس جمهوری سودان جنوبی و ریک ماشار رهبر مخالفان دولت تعیین کرده بود.

این در حالی است که ضرب الاجل های قبلی برای دستیابی به توافق بارها به رغم تهدید به تحریم نادیده گرفته شده است.

سالوا کی یر و ریک ماشار در مذاکرات شرکت نداشتند، اما در مذاکرات پیشین در مورد تشکیل دولت وحدت انتقالی تا 9 ژوئیه (18 تیر ماه) به توافق دست یافته بودند.

درگیری ها در سودان جنوبی دسامبر 2013 آغاز شد، زمانی که سالوا کی یر، ریک ماشار معاون برکنار شده اش را به تلاش برای کودتا متهم کرد.

براساس این گزارش، سازمان ملل برآورد کرده است که 2 میلیون و 500 هزار نفر از مردم سودان جنوبی در وضعیت فوق العاده یا بحرانی به سر می برند.

درگیری ها در سودان جنوبی منجر به کشته شدن بیش از 10 هزار نفر و بی خانمانی بیش از یک میلیون و 500 هزار تن شده است.

کد خبر 289111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha