همشهری آنلاین: دولت ایرلند در مورد اعدام های اخیر در عربستان از جمله آیت الله شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه در این کشور به شدت ابراز تاسف کرد.

 ایرلند در مورد اعدام شیح نمر توسط حکومت عربستان ابراز تاسف کرد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی ایریش تایمز، دولت ایرلند در بیانیه ای اعلام کرد که به شدت در مورد اعدام های اخیر در عربستان از جمله شیخ نمر که خشم مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخت، متاسف است.

وزارت خارجه ایرلند همچنین اعلام کرد که دوبلین در جهت توقف اعدام ها در سراسر جهان فعالیت خواهد کرد.

براساس اعلام سازمان عفو بین الملل در سال 2014، عربستان دست کم 90 نفر را اعدام کرد این در حالی است که دیده بان حقوق بشر آمار اعدام های سال گذشته در عربستان را 158 نفر اعلام کرد.

به دنبال اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود، بسیاری از کشورهای غربی نیز از این اقدام عربستان که موجب تنش هایی در خاورمیانه شده، به شدت انتقاد کرده اند.

وزارت کشور عربستان روز شنبه از اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی خبر داد.

شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در تاریخ 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شده بود.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.

آیت الله شیخ نمر باقر النمر شخصیت برجسته دینی و سیاسی عربستان در افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی و مذهبی شیعیان این کشور نقش زیادی داشت.

وی به فعالیت های مسالمت آمیز شجاعانه سیاسی همراه با منطق و ایمان و دفاع از مظلومان و محرومان شهرت یافته بود و بهای مخالفت علنی و انتقاد از حکمرانی حکمرانان سعودی را پرداخت.

کد خبر 320768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha