همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه عراق با تقدیر از حمایت کشورهای عربی از حاکمیت ملی عراق، تاکید کرد که اگر مجبور شویم برای حفظ حاکمیت ملی‌ کشور با ترکیه وارد جنگ می‌شویم.

ابراهیم جعفری: لازم باشد برای حفظ حاکمیت ملی‌ عراق با ترکیه می‌جنگیم

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق ضمن تقدیر از موضعگیری اتحادیه عرب در مورد ورود نیروهای ترکیه به عراق، گفت: در صورتی که حضور سربازان ترکیه در عراق ادامه یابد، بار دیگر به شورای امنیت مراجعه خواهیم کرد.

وزیر خارجه عراق با تشکر از وزرای خارجه اتحادیه عرب برای حمایتشان از حاکمیت ملی عراق ‌اظهار داشت: در حال حاضر سران کشورهای عربی در مخالفت با نقض حاکمیت ملی عراق توسط ترکیه اتفاق‌نظر دارند و ما این اجماع نظر را به شورای امنیت انتقال خواهیم داد.

وی در ادامه تاکید کرد: عراق به ترکیه اجازه ورود به خاکش را نداده و این ورود بدون اطلاع دولت عراق انجام شده است. اگر مجبور شویم برای حفظ حاکمیت ملی‌مان با ترکیه وارد جنگ می‌شویم.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با کویت درمورد اعطای تسهیلات برای ورود عراقی‌ها به این کشور در آینده‌ای نزدیک به توافق رسیده‌ایم.

این مقام وزارت خارجه عراق در ادامه بر لزوم دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز در بحران سوریه تاکید کرد.

وی گفت که عراق از مخالف جنگ و شیوه نظامی برای حل بحران سوریه است و اعتقاد دارد یک گفت‌وگوی سوری-سوری باید به چندسال خشونت در این کشور همسایه عراق پایان دهد.

کد خبر 319896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha