شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوباما در تماسی تلفنی به اردوغان گفته است که سربازان ترکیه باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند. رئیس‌جمهور آمریکا از همتای ترک خود خواسته است که به تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و در پی تنش‌زدایی با دولت عراق باشد.

اوباما خواستار خروج ارتش ترکیه از عراق شد

به گزارش دويچه وله، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا صریحاً به رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود گفته است که نیروهای نظامی ترکیه باید خاک عراق را هرچه زودتر ترک کنند.

به گفته کاخ سفید اوباما از اردوغان خواسته است که دولت ترکیه تمامیت ارضی عراق را بپذیرد و به حاکمیت دولت عراق در چارچوب مرزهای خود احترام بگذارد.

منابع کاخ سفید اعلام کردند گفت‌وگوی تلفنی میان روسای جمهور آمریکا و ترکیه در روز جمعه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) صورت گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده است که ترکیه باید "تلاش‌های بیشتری" برای ایجاد آرامش و رفع تنش در عراق انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان دولت ترکیه در اوایل ماه دسامبر امسال دست به اعزام نیروهای نظامی خود به شمال عراق زد. واحدهای ارتش ترکیه در نزدیکی موصل مجهز به تانک و نفربرهای زرهی هستند.

دولت عراق ضمن اعتراض به حضور نیروهای نظامی ترکیه در خاک خود، خواهان خروج سریع سربازان ترک شده است. عراق اعلام کرده است که در صورت بی‌اعتنایی دولت ترکیه، شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهد داد.

ترکیه در مقابل می‌گوید که به خواست دولت عراق و به منظور آموزش پیشمرگه‌های اقلیم کردستان عراق نیروهای خود را به شمال این کشور اعزام کرده است. ترکیه می‌گوید که در چارچوب ائتلاف "ضد داعش" خود را موظف می‌داند که با تهدیدهای گروه تروریستی "داعش" مقابله کند.

کد خبر 318612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha