همشهری آنلاین: یک موسسه نظرسنجی در اقدامی نه چندان جدی از شهروندان آمریکا پرسیده است که سانتا کلاوس دمکرات است یا جمهوری‌خواه؟ نیمی از پرسش‌شوندگان به این پرسش پاسخ دادند. این موسسه پیشتر در مورد بمباران شهر "عقربه" نظرسنجی کرده بود.

نظرسنجی تازه در آمریکا: بابانوئل دمکرات است یا جمهوری‌خواه؟

به گزارش دويچه وله، پژوهشگران موسسه آمریکایی "نظرسنجی سیاست عمومی" هر از گاهی با مطرح کردن پرسش‌هایی نه چندان جدی، توجه افکار عمومی را به اطلاع عمومی اندک و باورهای بی‌اساس پرسش‌شوندگان خود جلب می‌کنند.

این موسسه معتبر در آخرین نظرسنجی خود از پرسش‌شوندگان پرسیده است: «فکر می‌کنید سانتا کلاوس دمکرات است یا جمهوری‌خواه؟»

سانتا کلاوس یا بابانوئل شخصیتی افسانه‌ای است که مهاجران هلندی قرن ۱۷ میلادی با خود به آمریکا آوردند. جالب اینجاست که نیمی از پرسش‌شوندگان به این پرسش پاسخ داده‌اند.

در حالی که ۵۰ درصد آنها گفته‌اند که پاسخ صحیح را نمی‌دانند ۲۲ درصد گفته‌اند که به نظر آنها سانتا کلاوس جمهوری‌خواه است. در مقابل ۲۸ درصد بر این باور بوده‌اند که سانتا کلاوس دمکرات است.

موسسه "نظرسنجی سیاست عمومی" چندی پیش از پرسش‌شوندگان آمریکایی پرسیده بود: «آیا موافق یا مخالف بمباران شهر عقربه هستید؟»

این پرسش در حالی مطرح شده بود که شهر عقربه وجود خارجی ندارد و مکانی خیالی در انیمیشن علاءالدین ساخت کمپانی والت دیزنی است.

با این حال ۴۹ درصد از پرسش‌شوندگان گفته ‌بودند که موافق بمباران این شهر هستند. به نظر می‌رسد نام عربی عقربه در تصمیم‌گیری آنها برای انتخاب پاسخ "آری" و موافقت با نابودی آن تأثیرگذار بوده است.

۳۰ درصد از موافقان بمباران عقربه جمهوری‌خواه و ۱۹ درصد آنها دمکرات بودند. در میان پرسش‌شوندگان جمهوری‌خواه تنها ۱۳ درصد مخالف بمباران عقربه بودند. ۵۷ درصد آنها هم گفتند که پاسخ صحیح را نمی‌دانند.

۳۶ درصد دمکرات‌ها مخالف بمباران عقربه بودند و ۴۵ درصد گفتند که پاسخ صحیح را نمی‌دانند.

نکته جالب توجه در این نظرسنجی اینجا بود که ۵۴ درصد پرسش‌شوندگان جمهوری‌خواه طرفدار دونالد ترامپ، نامزد جنجالی مرحله مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بودند. دونالد ترامپ از جمله خواستار محدود شدن سفر مسلمانان به آمریکا است.

نیمی از پرسش‌شوندگان موسسه "نظر‌سنجی سیاست عمومی" خواستار ایجاد یک پایگاه ملی برای ذخیره اطلاعات مربوط به مسلمانان آمریکا بودند و ۲۵ درصد آنها حتی خواستار غیرقانونی اعلام شدن اسلام در آمریکا بودند.

کد خبر 319265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha