چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی روز چهارشنبه ۲۳ دسامبر (۲ دی) پایان رسمی شیوع ویروس مرس را که از ماه مه (اردیبهشت) باعث مرگ ۳۸ نفر و بیماری چندین نفر در این کشور شد، اعلام کرد.

mers south korea

mers south korea
به گزارش آسوشیتدپرس این اعلام وزارت بهداشت کره جنوبی یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که آخرین بیمار آلوده به ویروس مرس در این کشور درگذشت.

مقامات بهداشتی این کشور گفتند این اعلام در هماهنگی با استانداردهای بین‌المللی است که گذشت 28 روز بدون بروز موارد جدید مرس را ضروری می‌شمارد. این مدت زمان دو برابر حداکثر دور کمون یا پنهانی این ویروس است که باعث نشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرس می‌شود.

از هنگام شروع شیوع مرس در ماه مه 186 نفر در کره جنوبی به ویروس بیماری آلوده شده‌اند. در طول این مدت درحالی‌که مقامات در تلاش برای توقف گسترش بیماری بودند، بیش از 16000 نفر در بیمارستان‌ها یا خانه‌ها ایزوله شدند.

مرس که برای نخستین بار در سال 2012 کشف شد ناشی از کوروناویروسی در همان خانواده ویروسی عامل سرماخوردگی و سارس (نشانگان حاد شدید تنفسی) است.

این ویروس معمولاً به‌سادگی گسترش پیدا نمی‌کند، اما کارشناسان گمان می‌کنند که بخش‌های اورژانس و بخش‌های بیمارستانی شلوغ ممکن است در سرایت فراتر از انتظار آن در کره جنوبی نقش داشته باشند.

عادات اهالی کره جنوبی به «شاپینگ دکتر»- رفتن به چند بیمارستان و درمانگاه برای درمان بیماری مشابه- و داشتن دوستان و بستگان بسیار که به ملاقات بیماران بستری‌شده می‌روند، نیز ممکن است در این فراگیری دخیل باشند.

کد خبر 319164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha