سه‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج جدیدترین پژوهش‌ها حاکی از این است که ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی طی سال ۲۰۱۵ به دست پلیس این کشور کشته شده‌اند و این در حالی است که احتمال قربانی شدن سیاه پوستان توسط پلیس سه برابر بیشتر از سفیدپوستان است.

پلیس ۱۱۰۰ شهروند آمریکایی را کشت

به گزارش ايرنا، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه با درج این خبر افزود: 'گروه تحقیقاتی Mapping Police Violence ' علاوه بر اینکه دریافته است 1100 نفر (از شهروندان آمریکایی) به دست پلیس آمریکا کشته شده اند، اعلام کرده است 321 نفر از قربانیان از آمریکایی های آفریقایی تبار بوده اند.

همچنین احتمال اینکه این گروه نژادی (آفریقایی تبارها) توسط پلیس کشته شوند سه برابر بیش از سفید پوستان است. در این میان، 33 درصد از قربانیان سیاه پوست غیرمسلح بوده اند که این رقم در مورد سفیدپوستان 18درصد بوده است. 71 درصد  از کشته شدگان نیز در درگیری های غیرخشونت آمیز جان خود را از دست داده اند؛ مانند تخلفات رانندگی یا زمانی که یکی از اعضای خانواده آنها با پلیس تماس گرفته و از آنها به پلیس شکایت و درخواست کمک کرده است.

داده های این بررسی همچنین نشان می دهد که در 98 درصد موارد، پلیس خاطی مجازات نشده و اقامه دعوا علیه وی بی نتیجه بوده است.

همچنین یک نظرسنجی که نتایج آن در چهارم آذر ماه سال جاری منتشر شد، نشان داد که نگرانی مردم آمریکا در مورد تشدید نژاد پرستی در چهار سال گذشته بشدت افزایش پیدا کرده و درحال حاضر 49 درصد از مردم برخوردها و اقدامات نژادپرستانه را بزرگترین مشکل این کشور می دانند.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند، در حالی که انتظار می رفت تبعیض های نژادی در زمان ریاست جمهوری اوباما بهبود پیدا کند، از سال 2008 تاکنون نژاد پرستی در این کشور شدت بیشتری پیدا کرده است.

«دانا ادواردز» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که خود سیاه پوست است، روز اول تیرماه در گفت وگو با شبکه خبری فاکس نیوز، آمریکا را همچنان گرفتار تنش های نژادی دانست و گفت ما شاهد این تنش های نژادی در خیابان های آمریکا هستیم.

کد خبر 319018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha