همشهری آنلاین: فایل صوتی مربوط به اظهارات جنجالی قاضی دیوان‌عالی آمریکا که در آن اظهارتی نژادپرستانه بر ضد دانشجویان سیاه‌پوست آمریکایی مطرح کرده بود، منتشر شد.

قاضی دیوان عالی آمریکا

 تسنیم نوشت: شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در خبری فوری اعلام کرد: دیوان علی آمرکیا فایل صوتی مربوط به اظهارات جنجالی یکی از قضات این دویان به نام آنتونین اسکالیا را منتشر کرد.

وی این هفته در یک جلسه استماع اظهاراتی جنجالی برضد دانشجویان سیاه پوست آمریکایی مطرح کرده بود.

اسکالیا در سخنانی جنجالی گفته بود برخی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار بهتر است که در دانشگاه‌های سطحِ پایین‌تر حضور داشته باشند.

وی در جلسه استماع دادگاه گفته بود: «برخی‌ها نیز وجود دارند که مخالف این امر هستند که ورود آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به دانشگاه تگزاس (یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا) که در آن عملکرد خوبی ندارند، برای آن‌ها سودی ندارد، و مخالف این امر هستند که آن‌ها را به مراکز آموزشی سطحِ پایین‌تر فرستاد، جایی که علمکرد بهتری دارند».

اسکالیا همچنین گفته بود که «یکی از توضیحات ارائه شده به این اشاره داشت که اغلب دانشمندان سیاه‌پوست در این کشور از مراکز آموزشی همچون دانشگاه تگزاس دانش‌آموخته نشده‌اند. آن‌ها از دانشگاه‌های سطحِ پایین‌تر آمده‌اند، جایی که احساس نمی‌کنند در جایی هستند که رقابت نسبتا برای آن‌ها بسیار سریع است و برای پیشرفت تحت فشار قرار گرفته باشند».

کد خبر 316740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha