به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۰ مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

به گزارش مهر، به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۰ مهرماه برابر با اول اکتبر به عنوان روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

احترام به سالمندان و تکریم مقام و منزلت آنان مورد سفارش پیشوایان دینی بوده و در آیات کتاب مقدس آسمانی و روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است. در این راستا دبیرخانه شورای ملی سالمندان با تلاش و جدیت در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی جهت اقداماتی از جمله تدون سند ملی برناه‌های راهبردی سالمندان کشور، راه‌اندازی شوراهای ساماندهی امور سالمندان استان‌ها، تشکیل شبکه اجتماعی نهادهای غیردولتی سالمندان و ... تلاش کرده است.

با توجه به اینکه طی یکی دو سال گذشته موضوع ثبت و درج روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور با چالش‌هایی مواجه بود پس از هماهنگی و کسب تکلیف موضوع ب شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام و با برگزاری جلسه و هماهنگی با سئولان این شورا سرانجام و حسب مکاتبه دبیر شورای فرهنگ عمومی و مستند به جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی این روز بار دیگر به صفحه تقویم رسمی کشور بازگشته و در آن ثبت و درج شده است.

 

کد خبر 318851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha