همشهری آنلاین: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از اجرای طرح سلامت روان برای سالمندان از سال آینده خبر داد و گفت: ۵ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت سالمندان در سال آینده اختصاص داده شده است.

به گزارش مهر، فرید براتی سده در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته دبیرخانه شورای ملی سالمندان اقدامات مناسبی را در جهت تامین بودجه برای بهبود وضعیت نیروی انسانی دبیرخانه انجام داده و براساس هماهنگی های انجام شده و جلسات متعدد با سازمان مدیریت و وزارت رفاه توانستیم برای سال آینده اعتبار خوبی را برای برنامه های سالمندان در این شورا اختصاص دهیم.

وی گفت: ۵ میلیارد تومان برای حمایت از سالمندان در اعتبارات سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده است و بر همین اساس سعی می کنیم در سال ۹۵ در جهت بهبود وضعیت معیشت و حمایت از سالمندان اقدام کنیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان به طرح سلامت روان اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت رفاه طرح سلامت روان از سال ۹۵ اجرایی می شود و دستگاه های مرتبط با سالمندان در این خصوص با ما همکاری می کنند.

براتی با تاکید بر اینکه با دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دستگاه های مرتبط با سالمندی هماهنگی ها و تعاملات لازم انجام شده به طوری که با همکاری آنها طرح هایی در جهت مناسب سازی درون خانواده ها برای سالمندان اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: توجه به شاخص های سالمندی از جمله اقداماتی است که در دبیرخانه شورای ملی سالمندان مورد تاکید قرار گرفته به طوری که با همکاری بین شخصی و تشکل های غیر دولتی در حوزه سالمندی در جهت ارتقای این شاخص ها اقدام خواهیم کرد.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان یکی از برنامه هایی که برای سال آینده به وزارت رفاه پیشنهاد اجرای آن را داده ایم توضیح سبد کالا میان سالمندان و به ویژه اقشار ضعیف آنهاست که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

براتی از اجرای طرحی در قبل از دوران بازنشستگی برای کارمندان خبر داد و تصریح کرد: براساس این برنامه به کارمندانی که در دو سال آخر بازنشستگی قرار دارند آموزش های لازم برای استفاده بهینه از این دوران ارائه می شود.

وی به سند راهبردی سالمندی نیز اشاره کرد و افزود: این سند در سازمان بهزیستی تدوین شده اما هنوز اجرایی نشده است. به طوری که بخش های قابل توجهی از آن در گزارش های کشورهای آسیایی و اقیانوسیه مشاهده می شود اما متاسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است.

کد خبر 326592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha