همشهری آنلاین: مالزی از «ائتلاف اسلامی» که عربستان سعودی برای مبارزه با تروریسم تشکیل داد حمایت کرد.

واحد مركزي خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث نوشت: مالزی اعلام کرد تشکیل ائتلاف اسلامی به نفع رویکرد مبارزه با تروریسم است.

ائتلاف نظامی اسلامی که عربستان برای مبارزه با داعش تشکیل داده است ؛ ابتدا شامل 34 کشور بود كه تا به حال  ده کشور دیگر نیزحمايت‌شان را از اين ائتلاف اعلام كرده‌اند.

محمد بن سلمان،وزير دفاع و جانشين وليعهد عربستان پيشتر در کنفرانس خبری خود در ریاض درباره تشکیل ائتلاف موسوم به ائتلاف اسلامی نظامی با حضور 34 کشور برای مقابله با تروریسم گفت: اتاق عملیات مشترک در ریاض برای هماهنگی و حمایت از عملیات مقابله با تروریسم در همه نقاط کشورهای اسلامی تشکیل خواهد شد. امروز همه کشورهای اسلامی به صورت انفرادی در حال مبارزه با تروریسم هستند و هیچ هماهنگی میان آنان وجود ندارد ولی گروه‌های تروریستی از فرماندهی یکپارچه برخوردارند. هماهنگی تلاش‌ها میان کشورهای اسلامی بسیار مهم است و از طریق این اتاق عملیات مشترک می توان راه‌های مقابله با تروریسم را در نقاط مختلف کشورهای اسلامی تقویت کرد.

فرزند پادشاه عربستان افزود:می‌توان فعالیت‌های تروریستی داعش را در عراق و سوریه و همچنین فعالیت‌های تروریستی را در سینای مصر، یمن، لیبی،نیجریه،مالی،پاکستان و افغانستان مشاهده کرد. مقابله با فعالیت‌های تروریستی به تلاش‌های گسترده‌ای نیازمند است. از کشورهای اسلامی خواسته نمی شود از تصمیم‌هاي الزام آور پیروی کنند. هر کشوری می‌تواند بر اساس توان خود در ائتلاف حضور داشته باشد. شکی در این نیست در این زمینه هماهنگی‌های بین المللی وجود خواهد داشت و با سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مهم در جهان این ارتباط برقرار خواهد شد. ما انتظار داریم همه کشورها و سازمان‌ها از این ائتلاف حمایت کنند. پس از رایزنی ها با کشورهای عضو ائتلاف، تصمیمات اتخاذ شده اعلام خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا هدف این ائتلاف تنها علیه داعش است،گفت: خیر این گونه نیست. ما علیه هر سازمان تروریستی که تشکیل شود،اقدام‌هايي را برای مقابله با آن اتخاذ خواهیم کرد. 

از او درخصوص تفاوت اينائتلاف با ائتلاف حاضر در يمن سوال شد و وزير دفاع عربستان پاسخ داد: اين ائتلاف با ائتلافي كه در جنگ يمن حضور دارد متفاوت هست و هر يك وظيفه و كار خود را مستقل دنبال مي‌كند.

پیش از این احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه هم تاکید کرده بود این کشور از همه امکانات خود برای کمک به این ائتلاف اسلامی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 318186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha