آیدا ابوترابی: بار سفر بسته‌ایم؛ بار ما غریزه‌ی ماست! با آمدن نشانه‌های سفر، کش‌و‌قوسی به خودمان می‌دهیم و تنها یا گروهی به راه می‌افتیم. گاهی بیش‌ترِ سال را در سفریم! آخر، بقای ما در سفرکردنمان است!

دوچرخه شماره ۸۱۳

دوچرخه شماره ۸۱۳

  من «پرستوی دریایی» (Arctic Tern) هستم. طولانی‌ترین مسير مهاجرت در میان همه‌ی حیوانات به من تعلق دارد. هر سال 71‌هزار کیلومتر سفر می‌کنم. حالا شما حساب کنید که در عمر 30‌ساله‌ای که دارم چه‌ مسافتی را بال مي‌زنم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

 من در بین پروانه‌ها یکی از معروف‌ترینشان هستم که بسیار به سرما حساسم! به من «پروانه‌ی شهریار» (Monarch Butterfly) می‌گویند. به کمک نیروی مغناطیسی زمین، از کانادا به سمت شمال مکزیک می‌روم و مسافتی بین 3100 تا 4500 کیلومتر پرواز می‌کنم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

  مرا دست کم نگیرید. من سنجاقکم؛ در بين حشرات، بيش‌تر از همه سفر كرده‌ام. بین 14‌هزار تا 18هزار کیلومتر را در مسافرت‌هایم طی می‌کنم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

  چه کسی باور می‌کند من به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین حیوانات، این قدر سفر کنم؟! ما دسته‌جمعي سفر مي‌كنيم و مسافتي حدود ‌هزار کیلومتر را از مناطق استوایی تا آب‌های شمال شنا می‌کنيم. من «وال كوهان‌دار» (Humpback Whale) و رکورددار پستانداران هستم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

 من گونه‌ای ماهی «سالمون» (Chinook Salmon) هستم. در هر سفر مسافتي حدود سه‌هزار کيلومتر شنا می‌کنم. توانایی پریدن و حس بویایی قوی‌ای که دارم به من در شنا‌کردن و پیدا‌کردن مسیر خيلي کمک می‌کند.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

  باورتان می‌شد كه مرا این‌جا ببینید! بله؟ من «پنگوئن آدلی» (Adeliae Pygoscelist) هستم و حدود 17‌هزار کیلومتر برای پیدا‌کردن غذا سفر می‌کنم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

 به ما می‌گویند «کبوتر دریایی دودی» (Sooty Shearwater)! ما در دسته‌های بزرگ مهاجرت نمی‌کنیم و معمولاً جدا‌جدا سفر می‌کنیم. در فصل سفر، روزانه بین 700 تا هزار کیلومتر بال می‌زنیم و در سال، حدود 65‌هزار کیلومتر پرواز مي‌كنيم.

 

دوچرخه شماره ۸۱۳

گونه‌ای «خرچنگ قرمز»ام (Christmas Island Red Crab)! بله ما هم اهل سفریم! پنج کیلومتر مسافت را طی می‌کنیم و از جنگل به ساحل می‌رویم. سفر رفت ما حدود پنج روز طول می‌کشد، اما سفر برگشتمان به جنگل، به‌دلیل همراه‌بودن با نوزادان حدود 9 روز زمان می‌برد.

کد خبر 318073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha