همشهری آنلاین: ۱۵۶ تقاطع پایتخت به سیستم‌های ثبت تخلفات مجهز شده است و ۴۰ تقاطع دیگر نیز به زودی به این مجموعه اضافه خواهد شد.

ثبت تخلف

سرهنگ مرادي، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از نصب سیستم‌های ثبت تخلفات در 156 تقاطع پایتخت خبر داد و اعلام کرد: 40 تقاطع دیگر نیز مجهز به این سامانه خواهند شد.

سرهنگ مراد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان اجرای "ایست به احترام زندگی" تاکنون 156 تقاطع حساس تهران با هماهنگی شرکت کنترل ترافیک به سامانه ثبت تخلفات مجهز شده و با نصب دوربین‌ها و تجهیزات مربوطه سه تخلف عبور از چراغ قرمز، گردش به راست در شرایط ممنوع و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در تمامی ساعات شبانه‌روز توسط این دوربین‌ها ثبت شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

مرادی افزود: براین اساس رانندگانی که از چراغ قرمز عبور کرده، یک میلیون ریال جریمه خواهند شد و علاوه بر آن اگر خودرو از نوع پلاک شخصی بوده 5 نمره منفی و اگر وسیله نقلیه دارای پلاک عمومی باشد 10 نمره منفی به آن تعلق خواهد گرفت.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در مورد گردش به راست در تقاطع‌هایی که فاقد رمپ یا فاقد تابلوی مجاز بودن گردش به راست هستند نیز همین قوانین اجرا شده و مجازات‌های مربوط به عبور از چراغ قرمز برای متخلفان لحاظ خواهد شد.

به گفته مرادی، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در خیابان‌ها نیز 20 هزار تومان جریمه داشته اما نمره منفی بابت آن وجود ندارد.

وی ارتقای ایمنی عابران پیاده و انضباط ترافیکی را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون بررسی‌های آماری ما نشان می‌دهد که نسبت به مدت مشابه در قبل از اجرای این طرح میزان تصادفات 60 درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از نصب دوربین‌های کنترل تخلفات در 40 تقاطع دیگر نیز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر این دوربین‌ها مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و به زودی فعال خواهند شد.

مرادی بار دیگر به رانندگان تاکید کرد که در تقاطع‌هایی که فاقد رمپ گردش به راست بوده و یا تابلویی مبنی بر مجاز بودن گردش به راست در آن نصب نشده، گردش به راست ممنوع بوده و همچون تخلف عبور از چراغ قرمز با آن برخورد می‌شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: در صورت بروز تصادف رانندگی در چهارراه‌ها نیز اطلاعات ثبت شده از سوی دوربین‌ها در این تقاطع‌ها در اختیار کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی قرار خواهد گرفت.

 

کد خبر 317899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha