همشهری آنلاین: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تهران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

رفتار ترافیکی

سردار سیدتیمور حسینی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: صبح امروز (29 ارديبهشت) با حضور رییس دفتر نمایندگی تهران تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مقر پلیس راهور تفاهم‌نامه مشترک را به امضاء رساندیم و براساس آن از ظرفیت‌های حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی در راستای اقدامات ایجابی و آموزشی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، آموزش، رفتارسازی و فرهنگ سازی ترافیکی از موارد این تفاهم‌نامه است اظهارکرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پتانسیل خوبی در این حوزه‌ها دارد و با تاثیرگذاری در مجامع مختلف به خصوص در مراکز اسلامی و مذهبی می‌تواند نسبت به فرهنگسازی و آموزش اقدام کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: ما نیز در این تفاهم‌نامه متقابلا در خدمت دفتر تبلیغات اسلامی بوده و در راستای ترویج فرهنگ درست و سبک زندگی اقداماتی را انجام خواهیم داد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ‌الاسلام رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در تهران در حاشیه این نشست در گفت‌وگو گفت: یکی از ماموریت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت در راستای سبک زندگی است که طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ترافیک نیز از جمله موارد در سبک زندگی است، اظهار کرد: احساس کردیم که برای اصلاح این روند می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های مختلف همچون پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده کرد.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه هدف اصلی از این تفاهم‌نامه اصلاح سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: در این مورد از ظرفیت‌های دو طرف می‌توان استفاده کرد.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در تهران ادامه داد: در موارد آموزشی و پژوهشی ظرفیت‌های مساجد و مراکز دینی، تولیدات رسانه‌ای، برگزاری جشنواره‌ها، اقدامات پالایشی و... حوزه علمیه قم می‌تواند با پلیس راهور همکاری کند.

رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در تهران با تاکید بر اینکه نگاه ما به این موضوع یک نگاه ملی است، اظهار کرد: گرچه این تفاهم‌نامه میان نمایندگی تهران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و پلیس راهور پایتخت منعقد شده، اما ما به نمایندگی از دفتر مرکزی و در هماهنگی با آنان اقدامات خود را انجام دادیم و نگاهمان به این موضوع یک نگاه ملی است.

شیخ‌الاسلام افزود: به طور خاص در تهران نیز با توجه به ظرفیت بالای مساجد و هماهنگی خوبی که با امور دفتر مساجد وجود دارد، می‌توان اقدامات قابل توجهی انجام داد.

کد خبر 334323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha