همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای مجمع بانوان اصلاح‌طلب گفت که همه گرایش‌های عضو خانواده انقلاب باید بتوانند با اطمینان در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با توجه به تاکیدات اسلام بر نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در چارچوب و ضوابط اسلامی گفت: مبادی اجتهادی در فقه موجود کشور ذاتا پویا و به روز است و اسلام، شرع را منطبق با عقل و مبنای تصمیم‌گیری در اسلام دانسته است.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: احکام اسلامی، متقن و پویاست و اگر مشکلی وجود دارد در نحوه فهم و برداشت‌هاست.

هاشمی رفسنجانی استعداد و توانمندی‌های زنان در عرصه‌های گوناگون به ویژه اجتماعی و فرهنگی را امری اثبات‌شده در دوران پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جوامع بشری، در عدالت اجتماعی مورد تاکید اسلام، از حقوق و مزایای عادلانه برخوردارند.

وی گفت: خانم‌ها توانسته‌اند با بروز استعدادهای خود از جمعیت کم‌سواد و غیر فعال قبل از انقلاب اسلامی به جمعیتی پویا و تحصیل‌کرده تبدیل شوند و این روند مبنایی چنان چه در آینده نیز ادامه یابد قطعا نقش و شان زنان درخشان‌تر خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این همه احساس می‌شود هنوز جمعیت زنان آن طور که شایسته آنهاست در راه تحقق حقوق و استیفای نقش اصلی خود فعال نبوده‌اند و در استفاده از توانمندی‌های خود در عرصه‌های علمی و فرهنگی و به ویژه مسوولیت خاص این قشر، تلاش مجدانه‌ای نکرده‌اند.

وی با توجه به نقش زنان در انتخابات کشور گفت: زنان باید به این خودباوری برسند که به شایستگان هم‌جنس خود اعتماد بیشتری پیدا کنند و جمعیت‌های زنان با گرایش‌های فکری مختلف بتوانند با تاکید بر مشترکات و موضوعات همسو، حول محوری واحد در راه تحقق اهداف خود کوشاتر و فعال‌تر برخورد کنند.

هاشمی رفسنجانی، انتخابات را بزرگ‌ترین عرصه حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی ایران از سطح بالاتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

وی افزود: انتظار می‌رود آزادی و احترام به افکار عمومی در انتخابات روز به روز افزایش یابد و همه گرایش‌های عضو خانواده انقلاب بتوانند با اطمینان از سلامت انتخابات در آن شرکت کنند.

هاشمی رفسنجانی گرایش به اسلام و توجه جدی‌تر به موضوع حجاب را در کشورهای همسایه، ناشی از بسط و گسترش احکام نورانی اسلام در این کشورها دانست و گفت: درخشش زنان در عرصه‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران با حفظ حجاب و متانت اسلامی، می‌تواند برای سایر کشورها الگو و نمونه مناسبی باشد.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت ملی در جامعه با توجه به کید دشمنان گفت: همه وظیفه داریم وحدت را حفظ و بنیان‌های مستحکم مردمی نظام را بیش از پیش تقویت کنیم.

در آغاز این دیدار چند تن از بانوان حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد مجمع زنان اصلاح‌طلب و برنامه ها و دغدغه‌های این جمع را به اطلاع رساندند.

کد خبر 31789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز