پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

قالیباف در جمع شورایاران گفت که عموم مردم از شهرداری انتظار خدمات شهری دارند، در صورتی که این موضوع تنها مشکل آنان نیست بلکه مشکلات اجتماعی نیز در کنار آن وجود دارد و این وظیفه نخبگان است که این نگاه را تغییر دهند.

شهردار تهران گفت: مشکلات اجتماعی باید نسبت به مسائل خدمات شهری در اولویت خواسته های مردم رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف در جمع شورایاران منطقه ۱۱ شهرداری تهران افزود: می پذیریم که ای کاش طرح جهادی ۱۳۷ در ابتدا از مسائل اجتماعی شروع می شد و سپس به پروژه ها و خدمات شهری رسیدگی شود، اما مشکل اینجاست که اگر طرح با این حرکت شروع می شد، شکست می خورد چرا که ذهنیت عموم مردم نسبت به شهرداری، پروژه ها و مسائل شهری و شهرسازی و پیشرفت است.

وی در ادامه با اشاره به نقش نخبگان در آگاه سازی جامعه، اظهار داشت: عموم مردم از شهرداری انتظار خدمات شهری دارند، در صورتی که این موضوع تنها مشکل آنان نیست بلکه مشکلات اجتماعی نیز در کنار آن وجود دارد و این وظیفه نخبگان است که این نگاه را تغییر دهند و جامعه را با خواسته های اصلی شان و مشکلات مهم تر از خدمات شهری که همان مسائل اجتماعی است، آشنا کنند.

قالیباف، کارآمدی دین در همه ارکان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر تفکر مسجدی را کانون حرکت های مردمی کنیم و در همه فعالیت ها با استفاده از آن پیش رویم، آن گاه شاهد جامعه ای موفق و رو به رشد خواهیم بود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران، افزود: در راستای توسعه و تجهیز مناطق جنوبی تهران به مجتمع های فرهنگی، انبار سابق نفت در این منطقه برای استفاده شهروندان به مجتمع فرهنگی مجهز نظیر مجموعه ورزشی انقلاب در شمال تهران تبدیل خواهد شد.

وی با تأکید بر این که نگاه شهرداری، اقتصادی نیست، تصریح کرد: شهرداری هیچ گونه مشکل مالی ندارد و تا پایان آذر امسال سیستم حمل زباله به صورت مکانیزه در تمامی مناطق شهر تهران اجرا می شود و مسائل خدمات شهری نیز پیش از زمستان رسیدگی خواهد شد.

قالیباف از آماده سازی پیاده روها برای تسهیل در عبور و مرور جانبازان خبر داد و گفت: در حال حاضر پیاده رو خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تا تجریش در هر دو طرف کلنگ زنی شده و کار ترمیم آن نیز آغاز شده است و امیدواریم تا پیش از زمستان به پایان برسد.

وی افزود: این پیاده روها به گونه ایاصلاح می شود که برای استفاده همگان به خصوص جانبازان آسان باشد و پس از فاز اول، در فاز دوم نیز اصلاح پیاده رو خیابان شریعتی از شمال به جنوب آغاز می شود.

قالیباف با تأکید بر فعالیت هایی که ویژه جانبازان انجام می شود، اظهار داشت: در منطقه ،۴ مجتمع غدیر با اولویت استفاده جانبازان تهیه شده است و جانبازان بالای ۵۰ درصد نیز از امکانات ورزشی باید به صورت رایگان استفاده کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح جهادی ۱۳۷ از ۱۵ تا ۳۰ شهریور به دلیل تجهیز و رسیدگی به همه مدارس سطح تهران تعطیل است و پس از این تاریخ دوباره شروع می شود.

قالیباف در ادامه تصریح کرد: مشکلات در طرح جهادی ۱۳۷ بسیار زیاد است اما سعی شده است که با نظارت و تمام نیرو به بهترین شکل در کوتاه ترین مدت انجام شود و از شهروندان انتظار مشارکت و همکاری داریم.

کد خبر 3173

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز