سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با اجرای طرح جهادی 137، جشنواره سیمای محله من، ویژه شهروندان 16 تا 22 ساله اجرا می شود.

محمد رضا ناری ابیانه، مدیر کل آموزش و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت : آغاز فعالیت شهرسازان جوان در مناطق 22 گانه شهر تهران با شروع طرح جهادی کلید می‌خورد .

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سیمای محله من افزود: در این جشنواره، نوجوانان و جوانان در گروه‌های 5 نفره، به شناسایی اماکن محله خود می‌پردازد و پس از شناسایی نوع کاربری و نشانی هر یک،  آنها را در فرم های مخصوص ثبت می‌کنند.

ناری ابیانه در ادامه اظهار کرد: پس از شناسایی محله‌ها، این اماکن بر روی GIS محله، نقطه گذاری می‌شوند.

وی اماکن مورد نظر در هر محله را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: مدرسه، آموزشگاه، کتابخانه، روزنامه فروشی‌ها، سینما، فرهنگسرا ، خانه فرهنگ ، مراکز تفریحی و مراکز علمی و دانشگاهی ، نخستین دسته از این اماکن را تشکیل می دهند.

وی افزود: ایستگاه‌های اتوبوس، پمپ بنزین و گاز، پارکینگ عمومی، پل عابر پیاده، مراکز دولتی، دفاتر خدماتی، مجموعه‌های ورزشی، زمین‌های چمن و باشگاه‌های ورزشی نیز در این جشنواره شناسایی می‌شوند.

ناری ابیانه در ادامه اظهار کرد: مسجدها، بیمارستان‌ها، مراکز تجاری، مراکز صنعتی‌، بانک‌ها، کلانتری‌ها و آتش نشانی نیز در دسته سوم شناسایی اماکن قرار می‌گیرند.

وی آشنایی نوجوانان و جوانان با موقعیت‌های محلی را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: در هر منطقه 150 شهر ساز جوان به ازای هر محله شرکت می‌کنند.

کد خبر 22633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز