مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: در آستانه فرارسیدن سالگرد سامانه 137 میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد این سامانه 75 درصد اعلام شد.

به گزارش همشهری، هم‌اکنون 44 اپراتور در سه شیفت کاری با 60 خط تلفن و دو سایت ثبت خبر به صورت آن لاین اقدام به انعکاس پیامهای مردمی به نواحی و مناطق 22 گانه  تهران می‌کنند.
هر پیامی که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می‌شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تهران تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.  علیرضا ربیعی رئیس سامانه 137 شهرداری تهران در نشست مطبوعاتی که صبح دیروز به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد تاسیس این سامانه برگزار شده بود با اشاره به برقراری یک میلیون و 600 هزار تماس تلفنی از سوی شهروندان تهرانی با سامانه 137 از ابتدا تاکنون گفت: به  64/81 درصد این پیام‌ها رسیدگی شده  و 3/5 درصد نیز در دست اقدام است. همچنین مابقی پیام‌ها نیز موارد متفرقه‌ای بوده که نیاز به پیگیری نداشته است.
به گفته ربیعی طی یک سال گذشته بیشترین تماس‌های تلفنی با سامانه 137 از سوی شهروندان ساکن در منطقه 4 و کمترین تماس‌ها از سوی شهروندان منطقه 22 بوده است. همچنین بیشترین تماس‌های تلفنی در فاصله بین ساعات 9 تا 11 صبح روزهای دوشنبه و کمترین تماس‌ها نیز در روزهای جمعه برقرار شده است ضمن این‌که بیشترین موارد تماس‌های تلفنی طی یک سال گذشته مربوط به روکش آسفالت، لکه‌گیری معابر، نصب سطل زباله مکانیزه و جدول‌بندی جوی‌ها بوده است.
رئیس سامانه 137 شهرداری تهران با اشاره به اجرای دور اول طرح جهادی 137 که سوم تیرماه تا دهم آذر امسال در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران به اجرا درآمد افزود: در مدت 6 ماهی که از اجرای  طرح جهادی137 در سطح مناطق شهر تهران گذشت  482 هزار و 410 پیام از سوی شهروندان تهرانی ثبت شد که از این تعداد به  392 هزار و 523 پیام رسیدگی و 32 هزار پیام نیز در دست اقدام است.  به گفته ربیعی بیشترین تقاضای شهروندان تهرانی در طرح‌های جهادی   137 نیز مربوط به روکش آسفالت و لکه‌گیری معابر و کمترین تماس‌ها نیز در خصوص رسیدگی به نرخ کرایه تاکسی‌ها بوده است. وی با بیان این‌که بر اساس نظرسنجی‌ها میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از عملکرد سامانه 137 به 75 درصد رسیده است، گفت: 137 گوش شهردار تهران است و هر پیامی که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می‌شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار تهران محسوب شده و تمام مناطق و نواحی موظف به اجرا هستند.
ربیعی با تاکید بر این‌که در حال حاضر سرعت رسیدگی به تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه 137 به 72 ساعت رسیده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی سایتی به نام بازخورد سعی می‌شود ظرف مدت 72 ساعت از زمان طرح درخواست شهروندان، طی تماس تلفنی، آنان را از مراحل رسیدگی به موضوع مورد درخواستشان آگاه سازیم، این در حالی است که راه‌اندازی این سایت موجب شده روزانه 3 هزار تماس تلفنی که جنبه پیگیری داشته قطع شود.
کد خبر 11235

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز