همشهری آنلاین: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در سخنانی در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین گفت:ملت ایران به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای برای رشد و پیشرفت خویش است.

به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر به وین، آقازاده با تأکید بر اینکه ایران در فعالیتهای هسته ای خود به صورت شفاف و مسئولیت پذیر عمل کرده است گفت: ملت ایران به دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز کشور است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز از حقوق مسلم و قانونی خود برای بهره مندی از فناوری هسته ای نخواهد گذشت افزود جمهوری اسلامی ایران مسیر مذاکره ، تعامل و همکاری بلند مدت و بدون تبعیض را برگزیده و امیدوار است طرفهای مقابل نیز این مسیر عاقلانه و منطقی را برای دستیابی به یک توافق جامع دنبال کنند.

کارشکنی‌های خصمانه

گزارش ایرنا نیز حاکی‌است، آقازاده با اشاره‌به سوابق کارشکنی های کشورهای غربی در طول سه دهه گذشته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزود: روند این کارشکنی‌ها در حال حاضر نیز بر همگان آشکار کرده است که این رویکرد جنبه خصمانه دارد.

وی با تاکید بر بهانه جویی‌ها در این زمینه گفت: هدف از بهانه تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای ایران در واقع توقف این فعالیت‌ها و جلوگیری از پیوستن کشورهای مستقل به کاروان پرشتاب دیگر صاحبان این فناوری نوین بود.

وی با اشاره به حسن نیت ایران و تلاش برای بازگرداندن موضوع هسته‌ای به مسیر اصلی گفت: همسو با خواست جامعه بین‌الملل و آژانس در حالی رفع برخی از ابهامات در دستور کار ایران قرار گرفته است که متاسفانه به جای حمایت همه جانبه از این نهاد، شاهد حملات غیر منطقی و مقابله جویانه یک کشور با آن هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خطاب به نمایندگان کشورهای غربی در این نشست گفت: شما همواره راه تقابل را به جای حرکت در راه همدلی و تفاهم با ملت بزرگ ایران برگزیده اید.

وی با تاکید بر اینکه غرب در برهه‌های مختلف با ملتی با چندین هزارسال سابقه تمدن تعامل منطقی نداشته است، افزود: ملت ایران رفتار تبعیض آمیز، نابرابر و عملکرد برخی کشورهای غربی را در حافظه خود ثبت می‌کند.

کد خبر 31683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز