همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان ملل متحد حمله هواپیماهای جنگی ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان را به یکی از درمانگاه های سیار سازمان پزشکان بدون مرز در شهر تعز یمن محکوم کرد .

MSF Yemen

به گزارش ایرنا ، مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل در بیانیه ای به نقل از بان کی مون دبیر کل این سازمان اعلام کرد مراکز پزشکی و بهداشتی و کادر پزشکی بر اساس قوانین بین المللی مورد حمایت هستند.

وی خواستار تحقیق فوری در این خصوص شد.

بان کی مون تصریح کرد که همه طرف های درگیر باید بر اساس قوانین بین المللی از حمله به غیرنظامیان و تاسیسات زیربنایی غیر نظامی خودداری کنند .

بر اساس اعلام سازمان پزشکان بدون مرز ، در اثر حمله هواپیماهای ائتلاف ضد یمن به یکی از درمانگاه های این سازمان در تعز،هفت نفر زخمی شده و این درمانگاه به طور کامل ویران شد.

دبیر کل سازمان ملل 27اکتبر گذشته(پنجم آبان) نیز حمله هواپیماهای عربستانی به یکی از بیمارستان های پزشکان بدون مرز در استان صعده را محکوم کرده بود .

جنگنده های ائتلاف سعودی- آمریکایی روز چهارشنبه درمانگاه سیار سازمان پزشکان بدون مرز در شهر تعز یمن را بمباران کردند.

به گفته منابع محلی، جنگنده های متجاوز در این حمله که منطقه الحوبان شهر تعز و درمانگاه سازمان پزشکان بدون مرز را نیز هدف قرار دادند، 3 شهروند یمنی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی ازجمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

کد خبر 315931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha