یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش یمن تلفات سنگینی به نظامیان عربستان سعودی در جنوب این کشور وارد کرد.

تلفات سنگین نظامیان سعودی در جنوب یمن

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ،ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور توانستند کوه راهبردی الاشقر را در اطراف شهر کوفل در استان مارب و همچنین موضع نظامی الشبکه را در منطقه الشرفه در شهر نجران عربستان سعودی به کنترل خود درآورند.

ارتش یمن سه تانک را در این منطقه به غنیمت گرفت.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور با حملات جنگنده های متجاوز و مزدوران سعودی به شهر تعز مقابله کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به پیروزی مهمی در استان مارب رسیدند به طوری که توانستند کوه راهبردی الاشقری در استان مارب را به کنترل خود درآورند.

ارتش یمن پس از درگیری های شدید این کوه را از مزدوران سعودی بازپس گرفت.

در عرصه درگیری های مرزی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند موضع نظامی الشبکه را در شرق نجران در عربستان سعودی به کنترل خود درآورند.

حملات توپخانه ای ارتش یمن نیز باعث به هلاکت رسیدن شماری از نظامیان عربستانی در جنوب این کشور شد.

توپخانه ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی را در مناطق موسم،دخان،سدیس و جبل حمدان در جیزان هدف قرار داد.

هیئت جنبش انصارالله یمن راهی عمان شد

هیئتی از جنبش انصارالله یمن راهی مسقط پایتخت یمن شد تا مذاکرات از سرگرفته شود. این جنبش تضمین هایی درباره توجه به ملاحظات خود درباره دستور کار مذاکرات گرفته است. محمد عبدالسلام سخنگوی این جنبش تاکید کرد انصارالله خواهان توقف تجاوز،لغو محاصره و احیای روند سیاسی یمن است.

وی افزود: انصارالله یمن دعوتنامه هایی از اروپا برای بیان دیدگاه های سیاسی خود درباره یمن دریافت کرده است.اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن نیز رایزنی هایی در صنعا با گروه های ملی این کشور درباره ازسرگیری مذاکرات صلح داشته است.منابع آگاه اعلام کردند دور آینده این مذاکرات این هفته برگزار نخواهد شد و به زمان نامشخصی موکول شده است.

  • اذعان سرکرده سلفی یمنی به حقانیت انصارالله

یکی از سرکردگان سلفی‌ها در یمن تمام شایعات ائتلاف متجاوز علیه یمن درباره جنبش انصارالله را کذب محض خواند و این جنبش را ملی‌گراتر از هر گروه دیگری دانست.

عبدالواحد المروعی از سرکردگان سلفی ها در یمن، در گفت وگو با این شبکه، علت تغییر مواضع درباره جنبش انصارالله یمن را ناشی از این امر دانست که همه آنچه از سوی ائتلاف سعودی علیه این جنبش منتشر می شود، کذب محض و افترا است.

وی گفت: من یکی از هزاران نفری هستم که اعتقاد دارند، انصارالله جنبشی قرآنی، زیدی و اصلاح طلب واقعی است که نه تنها هیچ برخوردی با سایر مذاهب ندارد، بلکه منتقد واقعی جمود فکری دیگر مذاهب است.

رئیس کمیته های مردمی استان اب در یمن گفت: به جرات می توانم بگویم که اغلب گروه های اصلاح گرا در یمن غیرملی و مرتبط با آل سعود و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هستند و از طرف های خارجی برای تحقق منافع و پیشبرد امور خود، کمک مالی دریافت می کنند.

این سرکرده سلفی تصریح کرد که بازی یمن، دینی و عقیدتی نیست بلکه جنگی سیاسی است که علی محسن الاحمر، فرزندان الاحمر و حتی عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به سرکردگی سعودی ها، هدایتگر آن هستند.

المروعی، سلفی های استان اب و مناطق مرکزی یمن را میانه رو توصیف کرد و گفت: بزرگان سلفی استان اب اصرار دارند که این استان از درگیری های فرقه ای به دور باشد.

سرگرده سلفی های یمن خاطرنشان کرد که 8 ماه از تجاوزگری ائتلاف سعودی علیه یمن گذشته، اما این تجاوزگری بر اساس تمام معیارها و آمار و ارقام بین المللی شکست خورده است و در هر شرایطی که این تجاوزگری متوقف شود، بدون شک یمن پیروز و عربستان سعودی شکست خورده محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرکس زیر لوای آل سعود و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس می جنگد، امتداد تجاوزگری سعودی- آمریکایی است.

کد خبر 314711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha