چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی لیبریا روز سه‌شنبه ۲۴ نوامبر (۳ آذر) یک پسر نوجوان در این کشور به علت ابولا درگذشته و این نخستین مورد مرگ ناشی از بیماری در یکی از سه کشور آفریقای غربی است که بیش از سایر کشورها از بدترین شیوع ابولا تاکنون آسیب دیده‌اند.

ebola۳

به گزارش آسوشیتدپرس دکتر فرانسیس کاته، مسئول ارشد پزشکی و جانشین رئیس نظام مدیریت موارد ابولا در لیبریا گفت، این پسر 15 ساله دوشنبه شب درگذشت. این پسر در منطقه شرقی پاینسویل زندگی می‌کرد و نخستین بیمار ابولا پس از دومین اعلام عاری از ابولا شدن لیبریا در ماه سپتامبر در این کشور است.

 پدر و برادر این پسر نیز از لحاظ ویروس ابولا مثبت شده‌ و به همراه مادر و دو خواهر و برادر دیگر او به یک مرکز درمانی ابولا انتقال داده شده‌اند. سوربور جرج، سخنگوی وزارت بهداشت لیبریا گفت، مقامات بهداشتی حدود 160 نفر را شناسایی کرده‌اند که ممکن است در خطر آلودگی به ویروس بیماری باشند، از جمله هشت نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی «که به علت تماس مستقیم با این پسر در معرض خطر بالا قرار دارند.»

لیبریا روز دوشنبه گفت که قصد دارد از دو کارشناس از مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) کمک بخواهد تا علت بروز این آخرین موارد ابولا را تعیین کنند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت، از هنگام شیوع ابولا در مارس 2014 که در کشورهای لیبریا، سیرالئون و گینه متمرکز بود، بیش از 11300 مورد مرگ رخ داد. لیبریا بیش از 4800 مرگ و بیش از 10600 مورد بیماری ثبت کرده است.

لیبریا برای نخستین بار در 9 مه (اردیبهشت) عاری از ابولا اعلام شد،‌ اما موارد جدید بیماری از ماه ژوئن به بعد به مرگ دو نفر از جمله یک مورد مرگ در میانه ژوئیه انجامید. سازمان جهانی بهداشت در 3 سپتامبر (شهریور) بار دیگر این کشور را عاری از ابولا اعلام کرد.

موارد جدید ابولا در لیبریا درست در چند روز پس از آن اعلام می‌شود که گینه،‌ کشوری که همه‌گیری ابولا از آن شروع شد، اعلام کرد دیگر بیمار ابولا ندارد و شمارش معکوس 42 روزه برای اعلام پایان یافتن انتقال ابولا در آن آغاز شد. گینه آخرین کشور با موارد ابولا بود، چراکه سیرالئون در 7 نوامبر عاری از ابولا اعلام‌ شده بود.

کد خبر 315052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha