مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محققان اظهار داشتند: با تکمیل موفقیت‌آمیز آزمایش‌های انجام گرفته روی واکسن ابولا در گینه و سیرالئون، می‌توان امیدوار بود که این ویروس دیگر خطرزا نخواهد بود.

واکسن زدن

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، به گفته محققان موفقیت‌آمیز بودن واکسن ابولا به این مفهوم است که این ویروس دیگر نمی‌تواند همچون همه‌گیری اخیر در غرب آفریقا، ضایعه جدی از خود برجا بگذارد.

در همه‌گیری اخیر این بیماری که از دسامبر سال ۲۰۱۳ آغاز شد و در سراسر منطقه غرب آفریقا گسترش پیدا کرد، بیش از ۱۱ هزار تن جان خود را از دست دادند و دست‌کم ۲۸ هزار و ۶۰۰ نفر به آن آلوده شدند. شیوع این بیماری واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت که یکی از آن‌ها تلاش برای تولید واکسنی موثر برای مقابله با این بیماری بود.

نتایج نهایی تحقیقات انجام گرفته روی این واکسن در گینه و سیرالئون نشان می‌دهد که این واکسن در برابر یکی از کشنده‌ترین پاتوژن‌های موجود، بیشترین تاثیرگذاری را دارد. ۱۰ روز پس از واکسیناسیون، هیچ یک از افراد دریافت کننده این واکسن به بیماری ابولا مبتلا نشدند. همچنین چندین نفر پس از تزریق این واکسن فوت کردند که به گفته محققان احتمالا پیش از این به ویروس ابولا آلوده شده بودند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) اظهار داشتند: تولید این واکسن دیگر برای قربانیان همه‌گیری اخیر این بیماری در غرب آفریقا بی‌فایده است، اما در صورت شیوع مجدد این ویروس، برای مقابله با آن آمادگی خواهیم داشت.

کد خبر 356358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha