دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام بهداشتی گینه اعلام کرد که آخرین ۶۸ نفری را که در تماس با بیماران ابولا بوده‌اند، روز شنبه ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) از قرنطینه خارج شده‌اند و به‌این‌ترتیب امیدها برای پایان یافتن شیوع ابولا در این کشور غرب آفریقا که هنوز موارد ثابت‌شده بیماری را گزارش می‌کند، افزایش می‌یابد.

ْGuinea

به گزارش رویترز بدترین همه‌گیری ابولا که مرزها را درنوردید باعث مرگ 11300 نفر و نابودی اقتصادهای از پیش شکننده کشورهای غرب آفریقا شد، در کشورهای لیبریا و سیرالئون پایان‌یافته اعلام شده است. اما گینه كه شیوع بیماری از آنجا شروع شد،‌ دوره سخت‌تری را برای ریشه‌کنی این بیماری گذراند.

دکتر عبدالرحمن بطیلی، رئیس مرکز ابولا در شهر فورکاریا در غرب گینه گفت، 68 فرد در تماس با بیماران در پس از نیمه‌شب در ساعات اولیه صبح شنبه از قرنطینه خارج شدند.

بطیلی گفت: «دیگر کسی وجود ندارد که در تماس با فرد آلوده با ویروس با ابولا باشد.»

او افزود آخرین مورد ثابت‌شده ابولا یک نوزاد در بخش ایزوله بود که باید هفته آینده از مرکز درمانی مرخص شود، و از آن هنگام این کشور غرب آفریقای می‌تواند شمارش معکوس برای اعلام عاری شدن از ابولا را شروع کند.

مناطق ابولازده باید 42 روز را بدون موردی از این تب خونریزی‌دهنده بگذرانند تا عاری از ابولا اعلام شوند، هرچند که سازمان جهانی بهداشت پس از ظهور مجدد موارد بیماری به دنبال اعلام عاری از ابولا بودن این کشور، یک دوره 90 روزه نظارتی اضافی را هم برقرار کرده است.

در طول شیوع بیماری در گینه بیش از 3500 نفر به ابولا مبتلا شدند و 2000 نفرشان درگذشتند.

کد خبر 313938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha