همشهری آنلاین: پرستار بریتانیایی که پس از دچار شدن به بیماری ابولا در سیرالئون و بهبودی دچار بازگشت بیماری شده بود، به گفته بیمارستان محل معالجه‌اش از فهرست بیماران در وضعیت بحرانی خارج شده است، اما هنوز در وضعیتی «وخیم اما پایدار» قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه پائولین کافرکی پرستار 39 ساله که پس از بازگشت از سیرالئون به شهر گلاسکو در اسکاتلند در دسامبر گذشته علائم بیماری ابولا در او آشکار شد و پس از معالجات در حال بهبودی بود، در 6 اکتبر دوباره در بيمارستان بستري شد.

وضعیت او بدتر شد و پزشکان  بیمارستان رويال فري لندن در چهارشنبه گذشته بیانیه‌ای اعلام کردند که او در «وضعیتی بحرانی» قرار دارد.

اين بیمارستان روز دوشنبه 19 اکتبر در اعلامیه جدیدش گفت: «وضعیت کافرکی بهبود پیدا کرده است و اکنون او در حال او وخیم اما پایدار است.»

تصور می‌شود مورد کافرکی دومین مورد تابه‌حال گزارش‌شده از «دوباره فعال شدن» ابولا پس از مورد یان کروزیر، دکتر آمریکایی، باشد.

 کافرکی درست سه هفته پیش به مقر نخست‌وزيري بريتانيا رفت تا با سامانتا همسر دیوید کامرون،، نخست‌وزير اين كشور ملاقات کند و جایزه شجاعت بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، او روز پیش از بستری شدن مجدد در بیمارستان از یک مدرسه ابتدایی دیدار کرده بود.

کافرکی در حمله ابتدایی بیماری تقریباً یک ماه را در واحد ایزولاسیون در بیمارستان رویال فری گذراند و پیش از مرخص شدن با یک داروی تجربی ضدویروسی و خون جان‌‌به‌‌دربردگان از ابولا درمان شد.

او بعد از بازگشت بیماری، ابتدا در گلاسکو درمان شد و بعد با یک هواپیمای نظامی به بیمارستان رویال فری منتقل شد.

خانواده او کارکنان پزشکی محلی را متهم کرده‌اند که نتوانسته‌اند به‌موقع تشخیص دهند که عفونت او بازگشته است.

مقامات بهداشتی گفتند، 58 فردی را که در تماس با کافرکی بوده‌اند، تحت نظر دارند. چهل نفر از این افراد در تماس مستقیم با مایعات بدنی او بوده‌اند كه انتقال ويروس ابولا عمدتاً از طریق آنها صورت مي‌گيرد.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، بدترین شیوع ابولا از هنگام شناسایی ویروس در آفریقای مرکزی در سال 1976 باعث مرگ 11 هزار نفر و ابتلای بیش از 28 هزار نفر شده است.

کد خبر 310999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha