همشهری آنلاین: یک واکسن تجربی برای نخستین بار برای مقابله با شیوع ویروس مرگبار ابولا در کشور آفریقایی جمهوری دموکراتیک کنگو آزمایش می‌شود.

vaccine

به گزارش کوارتز مدیا بیش از ۷۵۰۰ دوز واکسن ضد ابولا به جمهوری دموکراتیک کنگو فرستاده‌شده است تا با شیوه «حلقه» برای ایمن‌سازی استفاده شود.

پژوهشگران در شیوه حلقه ابتدا افراد در تماس با افراد دچار عفونت و در مرحله بعد افراد در تماس با این افراد در تماس را پیدا  می‌کنند و به آنها واکسن می‌زنند. به‌این‌ترتیب لایه محافظتی در افراد ایمن شده ایجاد می‌شود که می‌تواند از انتشار بیماری جلوگیری کند.

با توجه به مرگ یک پرستار به علت ابولا در هفته پیش، کارکنان بهداشتی و سایر پاسخ‌دهندگان خط اول در میان نخستین افرادی هستند که واکسینه می‌شوند.

این واکسن هنوز در مرحله تحقیقاتی است و مجوز نگرفته است. اما در یک آزمایش بزرگ بر روی ۵۳۸۷ نفر در گینه در پایان شیوع این بیماری در آفریقای غربی، معلوم شد که این واکسن محافظت بالایی در برابر ابولا ایجاد می‌کند.

این واکسن با نام rVSV-ZEBOV با مهندسی دوباره یک ویروس مربوط به اسب‌ها و گاوها برای وارد کردن یک گونه مرگبار ابولا ساخته شده است که در ابتدا در کشور زئیر (جمهوری دموکراتیک کنگوی فعلی) شناسایی شد و در شیوع ابولا در غرب آفریقا در سال‌های پیش هم دخیل بود.

این واکسن که به‌وسیله شرکت داروسازی مرک ساخته شده است، هنوز در انتظار تأیید نهایی برای ورود به بازار است، باما با توجه شرایط ویژه در کنگو با مقاصد انسان‌دوستانه به این کشور فرستاده شده است.

کد خبر 406397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha