همشهری آنلاین: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون یکشنبه آینده سازوکارهای کمیته نظارت بر اجرای برجام را مشخص می کند.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی نیا نماينده مجلس در مورد تعيين ساز و كار كميته نظارت بر اجراي برجام در مجلس گفت: ما چارچوب تدوین شده در مورد کمیته نظارت بر اجرای برجام مجلس را در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گذاشتیم تا اگر در این راستا نظری دارند ارائه کنند.

وی افزود: طبق قانون اقدام متناسب و متقابل ایران در اجرای برجام که در مجلس مصوب شد، وزیر امور خارجه موظف است روند اجرای توافق را هر 6 ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد، این بدین معناست که امور مربوط به نظارت بر اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیری می‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در این چارچوب از نمایندگان نظر خواستیم تا به ما بگویند که چه سازو کارهایی باید در این کمیته پیگیری شود، با چه دستگاه هایی باید جلسه بگذاریم و چه دستگاه‌هایی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

سبحانی نیا با تاکید بر این که جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای تشکیل کمیته نظارت بر اجرای برجام یکشنبه-24 آبان- برگزار می‌شود گفت: در این جلسه اعضای کمیته نظارت بر اجرای برجام مشخص می‌شوند.

وی با اشاره به این که برای انتخاب اعضای این کمیته دو سازوکار در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: دو سازو کار این است که یا تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این کمیته عضو شوند یا این که همه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس عضو این کمیته شده و به هر کدام در این زمینه وظایفی داده شود.

سبحانی نیا گفت: نظر نهایی در مورد این موضوع در جلسه روز یکشنبه هفته آینده مشخص می شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد این که ماموریت کمیسیون ویژه برجام پایان یافته است گفت: ماموریت کمیسیون ویژه برجام ارائه گزارش به صحن علنی مجلس بود که در نهایت این اتفاق افتاد، از این رو دیگر این کمیسیون موضوعیت ندارد.

سبحانی نیا تاکید کرد: در این راستا هیات رییسه مجلس مصوبه‌ای داشته که کل گزارشات برجام برای ادامه کار در اختیار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گیرد.

کد خبر 313346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha