طوبا ویسه: خیمه‌های در آتش، ‌زمزمه‌ها، شیون‌ها، گریه‌ها... و قصه‌ای که زنده ماند و نقل شد، سینه به سینه، نسل به نسل.

عاشورا، تنها واقعه‌اي است در تاريخ كه در گذر زمان نه فقط كم‌رنگ نشد كه سال به سال حضوري جدي‌تر و پررنگ‌تر در زندگي ميليون‌ها نفر دارد، اين روز در نوع خود واقعاً روز واقعه است و گويي اين رويداد تا ابد زنده و تازه است.

تهران هم ميزبان نمايشگاه‌هاي گوناگوني با موضوع اين واقعه‌ بود. مثل نمایشگاهی با عنوان«آفتاب سرخ»، مجموعه‌ي برگزیده‌ي پوسترهای عاشورایی در نگارخانه‌ي سرو، نمايشگاه عكس در فرهنگ‌سراي گلستان با موضوع محرم، نقاشي‌هاي خيالي‌نگاري در مجموعه‌ي فرهنگي‌تاريخي سعدآباد يا نمايشگاه نسخ و ادوات تعزيه در نياوران.

در خانه‌ي هنرمندان هم نمايشگاه‌ نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان با عنوان «آسمان حسین»، در نگارخانه‌ي «زمستان» برپا بود. در این نمایشگاه 14 اثر رنگ روغن با موضوعات عاشورایی ارائه شده‌اند.

عبدالحمید قدیریان متولد سال 1339 در تهران، کارشناس رشته‌ي نقاشی از دانشکده‌ي هنرهای زیبا و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر است. قديريان كه مدیر هنری فیلم «محمد رسول‌اللهص» هم بوده، از سال 1360 به‌طور حرفه‌ای كار نقاشی را شروع كرده و از سال 1365 در سینما نيز به فعالیت پرداخته است.

مدتي پيش نمايشگاه نقاشی‌های عاشورایی حسن روح‌الامین نيز با عنوان «جام بلا» در نگارخانه‌ي «پاییز»، خانه‌ي هنرمندان برپا شده بود. تصوير تعدادي از اين كارها را مي‌توانيد اين‌جا ببينيد.

دوچرخه شماره ۸۰۸

خيمه‌گاه،‌ اثر حسن روح‌الامين

دوچرخه شماره ۸۰۸

آخرين كلام،‌اثر عبدالحميد قديريان

دوچرخه شماره ۸۰۸

انتخاب حر،‌ اثر عبدالحميد قديريان

دوچرخه شماره ۸۰۸

محفل عشاق،‌ اثرعبدالحميد قديريان

دوچرخه شماره ۸۰۸

عكس ها: محمود اعتمادي

کد خبر 313231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha