همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت برخوردهای جدی و آمرانه نیروی انتظامی با موتورسواران متخلف، گفت: جریمه و برخوردهای مقطعی از سوی پلیس راهور موثر واقع نشده است.

موتور سوار

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره افزایش جولان و تخلفات موتورسواران به ویژه در کلانشهرهایی همچون تهران، گفت: امروزه استفاده از موتورسیکلت برای کارهایی مانند پیک موتوری، حمل ونقل مسافر و متاسفانه حمل ونقل کالا افزایش یافته و این خود دلیلی بر افزایش تعداد موتورسیکلت در شهر است.

  • بی‌توجهی به مشخصات قانونی راکبان در زمان فروش موتورسیکلت

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سلب امنیت و آرامش مردم توسط موتورسیکلت‌ها، تصریح کرد: چندی پیش نیز در دیدار نمایندگان کمیسیون اجتماعی با فرمانده نیروی انتظامی تخلفات موتورسیکلت‌ها مطرح شد که درخواست قانونمند شدن تردد آن‌ها یکی از موضوعات مورد بحث بود.

وی با بیان اینکه اغلب موتورسیکلت‌ها فاقد استاندارد هستند، از فروش موتورسیکلت‌ها بدون گرفتن مشخصات قانونی راکبان انتقاد کرد و گفت: در کنار این باید نداشتن گواهینامه راکبان را هم باید به مجموعه مشکلات موتورسیکلت‌ها اضافه کرد، البته نمی‌توان از تعداد بالای موتورسیکلت های سرقتی نیز چشم پوشی کرد.

  • برخوردهای مقطعی پلیس بی‌فایده است

صلاحی با تاکید بر مدیریت و برخورد با موتوسواران متخلف، گفت: جریمه و برخوردهای مقطعی از سوی پلیس راهور موثر واقع نشده است، از این رو شاید بتوان با کمک به نیروی انتظامی در اصلاح احکام قضایی متناسب با جرم زمینه برخورد موثر با موتورسواران متخلف را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به تعداد حدود 2 میلیون موتورسیکلت در تهران، گفت: در حال حاضر امکان ثبت تخلف خودروها با نصب دوربین امکانپذیر است اما تخلفات موتورسیکلت‌ها نه تنها ثبت نمی‌شود بلکه در صورت ثبت هم برخوردی صورت نمی‌گیرد، به نظر می‌رسد پلیس راهور به دنبال برخورد با موتورسیکلت‌ها و موتورسواران متخلف نیست این در حالی است که باید جرایم تخلف موتورسیکت‌ها هدفمند شود.

  • برخورد با موتورهای متخلف یک خواسته عمومی است

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی بر اساس شرح وظایف‌اش باید با موتورسواران متخلف برخورد کند، گفت: برخوردها باید آمرانه باشد اما نیروی انتظامی آنگونه که باید، با تخلفات موتورسواران برخورد نمی کند، لذا از آنجایی که برخورد با موتورسواران خواسته عمومی است نیروی انتظامی می‌تواند از شهرداری‌ها، قوه قضاییه و یا حتی از بسیج کمک بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کوتاهی یا عدم برخورد با تخلفات، تنها به موتورسواران اختصاص پیدا نمی کند، متاسفانه در مواردی برخورد با رانندگان متخلف نیز با کمی مساعدت و بدون توجه به احکام قضایی حل و فصل می شود.

کد خبر 312931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha