مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

ساماندهی موتورسیکلت سواران بازار تهران در منطقه ۱۲آغاز شد.

 در گام نخست، ساماندهي موتورسيكلت سواران در اين محدوده، بخشي از كار از سوي شهرداري تهران و بخشي نيز از سوي راهور تهران بزرگ انجام خواهد گرفت. انتظار مي‌رود موتورسيكلت سواران نيز در اين محدوده اهتمام ويژه‌اي به رعايت قوانين و آيين‌نامه رانندگي داشته و نظم و انضباط بيشتري را در اين محدوده رعايت كنند. به گفته سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، طرح انضباط اجتماعي يكي از موضوعات اجرايي در منطقه 12است. اين طرح با هدف ارتقاي كيفيت زندگي و افزايش ايمني در دستور كار شهرداري تهران، فرماندهي انتظامي و پليس راهور تهران بزرگ قرار گرفته و در منطقه 12با رويكرد رسيدگي به وضعيت عابران پياده، موتورسيكلت‌سواران، حمل بار و كالا و اجراي انضباط ترافيكي در محدوده بازار اجرايي مي‌شود.

معاون شهردار تهران با تأكيد بر اينكه مداواي قلب تهران به‌عنوان قطب تاريخي، گردشگري و اقتصادي پايتخت ضروري است كه شهرداري تهران اجراي اين طرح را در دستور كار خود قرار داده است، تصريح كرد: پيش از اين نيز چندين طرح ترافيكي در اين منطقه مورد مطالعه قرار گرفته است. تشكري هاشمي ادامه داد: طي سال گذشته ساماندهي چرخ‌دستي‌هاي حمل بار در محدوده بازار از سوي شهرداري تهران صورت گرفته است. در عين حال ساماندهي موتورسيكلت سواران و اجراي طرح خط سفيد نيز در اين منطقه برنامه‌ريزي شده است.

طرح ساماندهي موتورسيكلت‌‌سواران درحالي اجرا مي‌شود كه ورود موتورسيكلت‌هاي برقي به محدوده بازار و پيك موتوري‌ها از اولويت‌هاي معاونت حمل‌ونقل و ترافيك است. از سال گذشته ورود موتورسيكلت‌هاي برقي با جديت در شهرداري تهران دنبال شده، به‌طوري كه در فراخواني به شركت‌هاي سازنده اعلام كرد نيازمند حمايت شركت‌هاي سازنده است. در عين حال شهرداري تهران از مالكان موتورسيكلت‌هاي برقي در قالب طرح‌هاي حمايتي و يارانه‌اي حمايت خواهد كرد و تسهيلات شارژ و پاركينگ را به مالكان ارائه خواهد داد. معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: به ازاي هر موتورسيكلت تا سقف 80درصد وام با كارمزد 2درصد ارائه و قريب به يك ميليون و 850هزار تومان هم براي خريد موتورسيكلت برقي پرداخت مي‌شود. وي همچنين تصريح كرد: اكنون در مرحله تأييد محصولات در استاندارد هستيم و به محض تأييد، موتورسيكلت‌هاي برقي وارد محدوده بازار مي‌شود. همچنين همزمان با اجراي اين طرح به‌صورت تدريجي محدوديت‌هايي براي تردد موتورسيكلت سواران در منطقه12 اعلام خواهد شد. تشكري‌هاشمي همچنين از ايجاد مسيرهاي دوچرخه در محدوده منطقه 12خبرداد و گفت: مطالعات اين طرح از سال گذشته آغاز شده و به‌زودي ايستگاه‌هاي دوچرخه در مناطق 6، 7، 11و 12با محوريت خدمات‌دهي در منطقه12ايجاد خواهد شد. به گفته معاون شهردار تهران، در آينده‌اي نزديك دوچرخه در محدوده بازار در اختيار شهروندان قرار مي‌گيرد و پياده‌راه‌ها نيز براي تردد دوچرخه‌سواران ساماندهي خواهد شد.

کد خبر 296899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha