یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

چند سالی است که خودروهای برقی در محدوده بازار فعال شده‌اند و مسافران را جابه‌جا می‌کنند.

شارژ

در کنار مسافر برای جابه‌جایی بار هم نیاز به وسیله نقلیه است که مدیران شهری منطقه ۱۲‌درصدد ورود موتورهای برقی به منطقه و ناوگان حمل بار و کاهش پیک‌های موتوری بنزینی هستند. نبود جایگاه شارژ موتورهای برقی شاید دلیل تعلل در این کار بوده است که به گفته «علی‌محمد سعادتی» شهردار منطقه ۱۲ این کار تا اواخر تابستان انجام می‌شود و موتورهای برقی می‌توانند در محدوده بازار فعال شوند.  
روزانه ۳ میلیون موتورسیکلت برای حمل بار و مسافر وارد محدوده بازار تهران می‌شود؛ وسایل حمل‌ونقلی که به قوانین راهنمایی و رانندگی پایبند نیستند و از هر مسیری، برای عبور و مرور استفاده می‌کنند. آلوده کردن هوا، ایجاد آلودگی صوتی، ایجاد ترافیک و مسدود کردن گذرگاه‌های عابرپیاده تنها برخی از معضلات موتورسیکلت‌های فعال در محدوده بازار هستند.

ورود موتورهای برقی شاید بهترین گزینه برای ساماندهی به این وضعیت آشفته باشد؛ ‌کاری که تاکنون به دلیل نبود جایگاه شارژ به تأخیر افتاده است و به گفته شهردار منطقه ۱۲، پس از حل مشکلات تأمین برق و مذاکره با شرکت توانیر تا اواخر تابستان این جایگاه در باب همایون راه‌اندازی می‌شود.  
او گفت: «پس از اجرایی شدن طرح، جابه‌جایی مسافران با استفاده از خودروهای برقی، اکنون‌درصددیم در زمینه جابه‌جایی بار هم از موتورهای برقی بهره‌بگیریم. »
ایستگاه شارژ موتورهای برقی در باب همایون با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و به گفته سعادتی با این کار پیک‌های موتوری و حاملان بار با استفاده از موتورهای برقی و با سازوکار نظام‌مند و روشن می‌توانند در محدوده بازار فعالیت کنند.  
نخستین جایگاه شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی در زمینی به مساحت ۷۰۰‌مترمربع در محوطه برج میلاد تهران خرداد ماه ۱۳۹۸ افتتاح شده است و دومین جایگاه هم امسال در باب همایون به بهره‌برداری می‌رسد.  

کد خبر 525826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha