وزارت دفاع برای سرمایه‌گذاری و ارائه قطعات مورد نیاز موتورهای برقی و همچنین تولید باتری آنها به‌منظور کاهش آلودگی هوای تهران اعلام آمادگی کرد.

موتور برقی

 سيد مجيد هدايت، معاون وزير دفاع ضمن اعلام آمادگي براي حمايت از پروژه توليد موتورهاي برقي در مورد جزئيات اين امر گفت: اقدام شهرداري در اين پروژه اقدامي خوب است كه مورد نياز تهران و ديگر شهرهاست و به‌نظر مي‌رسد گام‌هاي پايه‌اي خوبي توسط شهرداري و شركت كنترل كيفيت هوا برداشته شده است.

در نشست مشترك وزارت دفاع و شهرداري، قرار شده كارگروهي تشكيل و هفته‌اي يك جلسه برگزار شود تا موضوعات مربوط به اين تكنولوژي و رواج دادن آن در سطح كشور با توجه به زيرساخت‌هاي كامل بررسي شود. اين مقام تأكيد كرد: پروژه موتورهاي برقي بخشي از يك طرح كلان ملي است و فاز نخست آن‌كه توسط شهرداري مطرح شده در واقع پيشران بسيار خوبي براي اين طرح است. وي تصريح كرد: ما در اين مورد هيچ رقابتي با بخش خصوصي نداريم و همانند طرح CNG با استفاده از توان بخش خصوصي مي‌كوشيم كه طرح را در سراسر كشور اجرايي كنيم.

  • راه‌اندازي ايستگاه‌ موتورهاي برقي در 2منطقه تهران

ايستگاه‌هاي شارژ موتورهاي برقي علاوه بر محدوده منطقه بازار و تهران قديم، در جنوب غرب تهران نيز راه‌اندازي مي‌شود. آنگونه كه مسئولان شهري اعلام كرده‌اند، در اين ايستگاه‌ها قرار است شارژ موتورسيكلت‌ها با قيمت كمتر از 500 تومان براي پيمايش هر 100كيلومتر ارائه شود.موتورسيكلت‌هاي برقي كه هفته گذشته در بوستان گفتگو رونمايي شد، قرار است در محدوده بازار تهران و منطقه 12به‌صورت متمركز به‌كارگيري و جايگزين موتورهاي بنزيني شود.

هر موتورسيكلت  به ازاي هر كيلومتر پيمايش حدود 15گرم آلودگي توليد مي‌كند. با احتساب پيمايش دست‌كم 10كيلومتر در روز براي هر موتورسيكلت، هر كدام از اين وسايل آلوده‌كننده روزانه 150گرم آلودگي به آسمان تهران مي‌افزايند. از طرفي مديريت شهري قرار است تا پايان سال 10هزار موتورسيكلت را برقي كند. به اين ترتيب روزانه 1.5 تن از آلودگي هواي شهر كاسته مي‌شود. علاوه بر منطقه 12، منطقه 18نيز براي راه‌اندازي ايستگاه موتورهاي برقي اعلام آمادگي كرده است.

به گفته محمدرضا سالمي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار منطقه 18، موتور يكي از وسايل حمل‌ونقل شخصي است كه در مناطق مختلف تهران به‌ويژه مناطق جنوبي بسيار مورد استفاده است؛ از اين‌رو ترغيب مردم براي استفاده از اين وسيله حمل‌ونقلي و رواج آن در شهر مي‌تواند در حفظ محيط‌زيست بسيار مؤثر واقع شود. ما از اين تكنولوژي در منطقه‌مان بسيار استقبال مي‌كنيم و برنامه‌هاي لازم براي ترغيب مردم به استفاده از آن را هم اجرا مي‌كنيم ازجمله اينكه مي‌توانيم در منطقه ايستگاه‌هاي شارژ اين موتورها را راه‌اندازي كنيم. وي همچنين گفت: از ديگر تمهيدات راه‌اندازي ايستگاه‌هاي شارژ موتور برقي در كانكس‌هاي دوچرخه كه شبانه روزي هستند و نگهبان هم دارند، است.

کد خبر 280926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha