جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی شامگاه پنجشنبه فهرست اولیه ۱۶ فیلم بلند انیمیشن را اعلام کرده که برای رقابت در اسکار این رشته اعلام آمادگی کرده‌اند.

انیمیشن

به گزارش همشهري، برخي از اين فيلم‌ها هنوز در لس‌آنجلس به نمايش عمومي درنيامده‌اند و يكي از شرايط لازم را براي حضور در رقابت اسكار ندارند. آنوماليزا، پسر و جانور، پسر و دنيا، دايناسور خوب، خانه، هتل ترنسيلوانيا2، درون و برون، پيامبر جبران خليل جبران، قوانين جهان-بخش صفر، مينيون‌ها، مومين‌ها در ريويرا، فيلم پيناتس، نمايش روزانه: فيلم، فيلم‌شان گوسفنده، فيلم باب اسفنجي:

اسفنج بيرون آب و وقتي مارني آنجا بود 16فيلم حاضر در اين فهرست هستند. اگر همه فيلم‌ها واجد شرايط حضور در اسكار باشند، آكادمي 5نامزد را در اين رشته معرفي مي‌كند و اگر تعداد فيلم‌ها به 7نرسد، امسال هيچ نامزدي در بخش اسكار بهترين انيميشن بلند معرفي نمي‌شود.

نخستين اسكار انيميشن بلند سال 2001اعطا شد و سال گذشته «قهرمان بزرگ6» از ديزني اين جايزه را از آن خود كرد. ازجمله قوانين بخش اسكار بهترين انيميشن مي‌توان به انيميشن بودن بيشتر شخصيت‌هاي اصلي و استفاده از انيميشن در 75درصد زمان فيلم اشاره كرد. فيلم‌هاي حاضر در بخش اسكار بهترين انيميشن مي‌توانند در ديگر بخش‌ها هم رقابت كنند.

کد خبر 312828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha