سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

۳۰۵ فیلم بلند داستانی برای رقابت در بخش‌های مختلف هشتاد‌و‌هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار واجد شرایط شناخته شدند که نسبت به دوره گذشته حدود ۲۰ فیلم کمتر است.

اسکار

به گزارش همشهري، در دوره هشتاد و هفتم 323 فيلم و سال پيش از آن 289 فيلم وارد رقابت اسكار شده بودند. يكي از 305فيلم امسال «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي است كه به نمايندگي از ايران در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان حضور دارد. نكته جالب اين كه فيلم مجيدي هنوز در آمريكا به نمايش عمومي درنيامده و حدود يك ماه براي اكران در لس‌آنجلس فرصت دارد.

ازجمله شرط‌هاي رقابت در بخش بهترين فيلم نمايش عمومي فيلم‌ها به‌مدت حداقل 7روز در سينماهاي لس‌آنجلس تا نيمه‌شب آخرين روز سال ميلادي است. فيلم‌هايي مي‌توانند براي حضور در اسكار نامزد شوند كه حداقل 40دقيقه باشند و به شيوه 35 يا 70ميليمتري و ديجيتال در سينماها به نمايش عمومي درآيند. فيلم‌هايي كه نخستين نمايش عمومي‌شان در فضايي غيراز سينما باشد، نمي‌توانند در هيچيك از بخش‌هاي اسكار حضور يابند. فهرست نامزدهاي هشتاد‌و‌هشتمين دوره جوايز اسكار 24دي اعلام و مراسم اهداي جوايز بامداد دوشنبه 10اسفند به ‌وقت ايران (28فوريه 2016) در دالبي تيه‌تر هاليوود برگزار مي‌شود. اسكار 2016زنده و مستقيم از شبكه abc روي آنتن مي‌رود و در بيش از 225كشور و نقطه جهان پخش خواهد شد.

کد خبر 318229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha