چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه جورجیا موفق به ارائه برنامه جایگزین نرم‌افزارهای موجود مکالمه روبات‌ها شدند. دکتر کریستال کایو و پروفسور آندرا توماز از دانشگاه جورجیا موفق به ارائه روش جدید جمله‌سازی و مکالمه شبیه‌ انسان برای نسل جدید روبات‌های انسان‌نما شدند.

رونمایی از فناوری جدید برای مکالمه‌ روبات‌ها

به گزارش ایسنا، آنها یکی از مهم‌ترین اشکالات سیستم‌های ارتباط ‌سازی روبات‌های امروزی را روش سوال و پاسخ می‌دانند، چرا که در این روش مانند نرم‌افزار سیری شرکت اپل، مکالمه تنها با سوال و پاسخ امکان‌پذیر است و در این میان هیچ‌گونه احساس و یا تشابهی به انسان واقعی احساس نمی‌شود.

کایو و توماس با مطالعه بر روی روش ایجاد ارتباط‌ انسان‌ها در جامعه و در شرایط واقعی، مدل جدیدی از مکالمه با روبات‌ها را بر مبنای جملات رسمی، جملات شکسته، خنده و سایر شرایط عادی شبیه‌سازی کردند.

محققان معتقدند با رونمایی از سیستم‌های مکالمه با رایانه مثل سیری شرکت اپل و جستجوی صوتی شرکت گوگل، پیشرفت‌های شگرفی در صنعت روبات‌های انسان‌نما پایه‌ریزی شد، اما این نرم‌افزارها فاقد قابلیت درک احساسات انسان‌ و تغییر لحن و بیان گفتارها هستند و برای استفاده در روبات‌های انسان‌نما مناسب نیستند.

کایو در مورد تکنیک شخصیت‌سازی روبات‌ها اظهار کرد: برنامه‌ریزی زبان مکالمه جدید روبات‌ها با همکاری گروه دیگری از محققان دانشگاه جورجیا که بر روی نحوه بداهه‌گویی بیانی مطالعه می‌کردند، شکل بهتری گرفته و با تشابه بهتری انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در این مطالعه مشخص شد که بخشی از بیان انسان به کمک ژست‌های بدن منتقل شده و بخش بیش‌تری از آن به کمک مکالمه به طرف مقابل منتقل می‌شود.

محققان در این مطالعه موفق به برنامه‌ریزی مولفه‌های مکالمه‌ای جدید مثل قابلیت شکستن سکوت، قطع کردن صحبت‌های طولانی طرف مقابل و تعیین فاصله زمانی مناسب بین جملات شدند.

کد خبر 312636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha